Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Djela bečkog slikara Antona Herzoga u Valpovu i Vukovaru (CROSBI ID 116706)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Repanić-Braun, Mirjana Djela bečkog slikara Antona Herzoga u Valpovu i Vukovaru // Radovi Instituta za povijest umjetnosti, 28 (2004), 28; 176-187-x

Podaci o odgovornosti

Repanić-Braun, Mirjana

hrvatski

Djela bečkog slikara Antona Herzoga u Valpovu i Vukovaru

Na glavnome oltaru u Župnoj crkvi Bezgrešnoga začeća Bl. Dj. Marije u Valpovu nalazi se slika Bezgrešnog začeća, ikonografski preciznije određena kao prikaz Marije Pobjednice. Formalno stilske značajke te monumentalne kompozicije, slikane prema grafičkoj varijanti istoimenoga djela Carla Marattija, određuju njezinu pripadnost kistu švapsko-bečkog akademskog slikara Antona Herzoga (Hertzoga), koji je tijekom svojega relativno kratkog života (Hiltenfingen, 1692. – Beč, 1740.) slikao oltarne pale za crkve u Beču, Wiedenu, Groβ stelzendorfu, Passauu, Kardašovim Řečicama, Valpovu i Vukovaru. Valpovačka je slika bila signirana i prema zapisima datirana 1737. godine, ali danas ni potpis ni datacija više nisu uočljivi na slikanoj površini. Pogrešno odčitavanje nekada vidljive signature rezultiralo je upravo pripisivanjem te kvalitetne oltarne pale nepostojećem slikaru A. Hertroyu. Za odabir bečkoga slikara najvjerojatnije je bio zaslužan donator valpovačke crkve i valpovački vlastelin, barun Petar Antun Hilleprand von Prandau, svojevremeno carski namjesnik u Beču. Valpovačka slika nije jedini rad Antona Herzoga u sjevernoj Hrvatskoj. Isti je slikar godine 1735. za Kapelu sv. Roka u Vukovaru naslikao oltarnu palu s prikazom svetaca zaštitnika od kuge, na kojoj je u donjem desnom dijelu pronađena njegova signatura. U ovome radu Antonu Herzogu također se pripisuje autorstvo nekadašnje glavne oltarne pale u vukovarskoj Franjevačkoj crkvi sv. Filipa i Jakova. Slika je bila ukradena 1991. godine u vrijeme opsade Vukovara i otada joj se zameo svaki trag. Zahvaljujući postojećoj fotodokumentaciji i komparativnoj analizi ustanovljeno je da je ta izuzetno kvalitetna oltarna pala bila jedan od Herzogovih najboljih radova. Herzogu pripisane oltarne slike u slavonskim crkvama uspoređene su s njegovim potpisanim djelima u Crkvi sv. Andrije u Groβ stelzendorfu, koje su po svojim formalnim značajkama najbliže našim primjerima.

Slikarstvo; barok; Anton Herzog; Valpovo; Vukovar; Beč; Grossstelzendorf

nije evidentirano

engleski

Works of the Viennese Painter Anton Herzog in Valpovo and Vukovar

nije evidentirano

Painting; Baroque; Anton Herzog; Valpovo; Vukovar; Vienna; Grossstelzendorf

nije evidentirano

Podaci o izdanju

28 (28)

2004.

176-187-x

objavljeno

0350-3437

Povezanost rada

Povijest umjetnosti