Metodologija za prognoziranje očekivanog stupnja prometne sigurnosti u novopredviđenim raskrižjima (CROSBI ID 116115)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Tollazzi, Tomaž ; Renčelj, Marko ; Zavasnik, Zvonko
hrvatski
Metodologija za prognoziranje očekivanog stupnja prometne sigurnosti u novopredviđenim raskrižjima
Prilikom planiranja izvedbe novog ili rekonstrukcije postojećeg raskrižja u jednoj razini, dolazi se u situaciju kada je potrebno opredijeliti se zajedno od postojećih tipskih rješenja, koje bi u danim okolnostima djelovanja bilo optimalno. Prilikom opredjeljivanja za pojedino tipsko rješenje, a u svrhu izbjegavanja subjektivnih prosudbi, u pravilu se služi provjerom ispunjava li pojedino predlagano rješenje opće kriterije (funkcionalni kriterij, kriterij propusnosti, prostorni kriterij, prometno-tehnički kriterij, kriterij prometne sigurnosti i ekonomski kriterij). Najviše poteškoća predstavlja provjera opravdanosti izvedbe pojedinog tipskog rješenja sa stajališta prometne sigurnosti, jer za procjenu te vrste nema odgovarajućih alata odnosno univerzalnog pristupa, a ne postoji ni mogućnost međusobne usporedbe različitih tipskih rješenja. U radu je prikazana metodologija koja je proizišla iz dvaju istraživačkih radova, koje su autori priloga izrađivali za Direkciju RS za ceste. Poglavita prednost predlagane metodologije je u tome da omogućava procjenu stupnja prometne sigurnosti već tijekom izbora pojedinoga tipskog rješenja, dakle već prije izradbe projektne dokumentacije. Predlagana metodologija je uniformna i moguće ju je koristiti pri analizi svih tipova raskrižja u jednoj razini. Metodologija je provjerena na uzorku trideset dva raskrižja i zabilježeni su rezultati koji se veoma dobro podudaraju s realnim stanjem.
prometna sigurnost; metodologija; raskrižja
nije evidentirano
engleski
Methodology for Predicting the Expected Level of Traffic Safety in New Intersections
nije evidentirano
traffic safety; methodology; intersections
nije evidentirano