Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Metodologija za prognoziranje očekivanog stupnja prometne sigurnosti u novopredviđenim raskrižjima (CROSBI ID 116115)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Tollazzi, Tomaž ; Renčelj, Marko ; Zavasnik, Zvonko Metodologija za prognoziranje očekivanog stupnja prometne sigurnosti u novopredviđenim raskrižjima // Suvremeni promet, 25 (2005), 3-4; 252-256-x

Podaci o odgovornosti

Tollazzi, Tomaž ; Renčelj, Marko ; Zavasnik, Zvonko

hrvatski

Metodologija za prognoziranje očekivanog stupnja prometne sigurnosti u novopredviđenim raskrižjima

Prilikom planiranja izvedbe novog ili rekonstrukcije postojećeg raskrižja u jednoj razini, dolazi se u situaciju kada je potrebno opredijeliti se zajedno od postojećih tipskih rješenja, koje bi u danim okolnostima djelovanja bilo optimalno. Prilikom opredjeljivanja za pojedino tipsko rješenje, a u svrhu izbjegavanja subjektivnih prosudbi, u pravilu se služi provjerom ispunjava li pojedino predlagano rješenje opće kriterije (funkcionalni kriterij, kriterij propusnosti, prostorni kriterij, prometno-tehnički kriterij, kriterij prometne sigurnosti i ekonomski kriterij). Najviše poteškoća predstavlja provjera opravdanosti izvedbe pojedinog tipskog rješenja sa stajališta prometne sigurnosti, jer za procjenu te vrste nema odgovarajućih alata odnosno univerzalnog pristupa, a ne postoji ni mogućnost međusobne usporedbe različitih tipskih rješenja. U radu je prikazana metodologija koja je proizišla iz dvaju istraživačkih radova, koje su autori priloga izrađivali za Direkciju RS za ceste. Poglavita prednost predlagane metodologije je u tome da omogućava procjenu stupnja prometne sigurnosti već tijekom izbora pojedinoga tipskog rješenja, dakle već prije izradbe projektne dokumentacije. Predlagana metodologija je uniformna i moguće ju je koristiti pri analizi svih tipova raskrižja u jednoj razini. Metodologija je provjerena na uzorku trideset dva raskrižja i zabilježeni su rezultati koji se veoma dobro podudaraju s realnim stanjem.

prometna sigurnost; metodologija; raskrižja

nije evidentirano

engleski

Methodology for Predicting the Expected Level of Traffic Safety in New Intersections

nije evidentirano

traffic safety; methodology; intersections

nije evidentirano

Podaci o izdanju

25 (3-4)

2005.

252-256-x

objavljeno

0351-1898

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport