Analiza utjecaja toka pješaka na propusnu sposobnost kružnog raskrižja uporabom simulacijske metode (CROSBI ID 116112)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Tollazzi, Tomaž ; Kralj, Boštjan ; Destovnik, Sergej
hrvatski
Analiza utjecaja toka pješaka na propusnu sposobnost kružnog raskrižja uporabom simulacijske metode
U kružnim raskrižjima s više trakova, a i s jednim voznim trakom, u kružnom toku postoji mogućnost da zbog jakog toga pješaka i/ili biciklista nastaju problemi punjenja i pražnjenja kružnog raskrižja. Vozila na ulazima/izlazima u/iz kružnih raskrižja moraju, naime, pješacima/biciklistima ustupiti prednost, zbog čega dolazi do ometanja toka motoriziranih sudionika u prometu. Određivanju mogućnosti na¬ ; ; ; stanka blokade kružnog raskrižja u različitim državama pristupa se na različite načine i različitim metodologijama. U prošlosti su se različiti autori služili različitim načinima proračuna i različitim pristupima. Zajednička osobina svih tih pristupa bilo je obilje matematičkih proračuna i velik broj pretpostavki odnosno pojednostavljenja, kako bi proračun uopće bilo moguće izvesti. Danas u svijetu prevladavaju dvije skupine metoda za određivanje kapaciteta kružnih raskrižja, pa time i utjecaja toka pješaka i biciklista na smanjenje kapaciteta kružnog raskrižja (determinističke i stohastičke), a u posljednje vrijeme sve se više koriste simulacijske metode. U radu je prikazana mogućnost uporabe simulacijske metode pri analizi utjecaja toka pješaka na propusnu sposobnost kružnog raskrižja. Za simulacijsku analizu je upotrijebljen programski alat Vissim. U radu je na konkretnom primjeru prikazana uporaba programa i njegova pri¬ ; ; ; mjerenost uporabe pri simulaciji događanja u kružnim raskrižjima. Dobiveni rezultati se veoma dobro podudaraju s realnim stanjem, čime je opravdanost uporabe simulacijske metode pri određivanju utjecaja toka pješaka na propusnu sposobnost kružnog raskrižja dokazana.
tok pješaka; kružno raskrižje; simulacijske metode
nije evidentirano
engleski
Analysis of the Influence of Pedestrian Stream on Roundabout Capacity by Using the Simulation Method
nije evidentirano
pedestrian stream; roundabout; simulation methods
nije evidentirano