Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Analiza utjecaja toka pješaka na propusnu sposobnost kružnog raskrižja uporabom simulacijske metode (CROSBI ID 116112)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Tollazzi, Tomaž ; Kralj, Boštjan ; Destovnik, Sergej Analiza utjecaja toka pješaka na propusnu sposobnost kružnog raskrižja uporabom simulacijske metode // Suvremeni promet, 25 (2005), 3-4; 238-242-x

Podaci o odgovornosti

Tollazzi, Tomaž ; Kralj, Boštjan ; Destovnik, Sergej

hrvatski

Analiza utjecaja toka pješaka na propusnu sposobnost kružnog raskrižja uporabom simulacijske metode

U kružnim raskrižjima s više trakova, a i s jednim voznim trakom, u kružnom toku postoji mogućnost da zbog jakog toga pješaka i/ili biciklista nastaju problemi punjenja i pražnjenja kružnog raskrižja. Vozila na ulazima/izlazima u/iz kružnih raskrižja moraju, naime, pješacima/biciklistima ustupiti prednost, zbog čega dolazi do ometanja toka motoriziranih sudionika u prometu. Određivanju mogućnosti na&not ; ; ; stanka blokade kružnog raskrižja u različitim državama pristupa se na različite načine i različitim metodologijama. U prošlosti su se različiti autori služili različitim načinima proračuna i različitim pristupima. Zajednička osobina svih tih pristupa bilo je obilje matematičkih proračuna i velik broj pretpostavki odnosno pojednostavljenja, kako bi proračun uopće bilo moguće izvesti. Danas u svijetu prevladavaju dvije skupine metoda za određivanje kapaciteta kružnih raskrižja, pa time i utjecaja toka pješaka i biciklista na smanjenje kapaciteta kružnog raskrižja (determinističke i stohastičke), a u posljednje vrijeme sve se više koriste simulacijske metode. U radu je prikazana mogućnost uporabe simulacijske metode pri analizi utjecaja toka pješaka na propusnu sposobnost kružnog raskrižja. Za simulacijsku analizu je upotrijebljen programski alat Vissim. U radu je na konkretnom primjeru prikazana uporaba programa i njegova pri&not ; ; ; mjerenost uporabe pri simulaciji događanja u kružnim raskrižjima. Dobiveni rezultati se veoma dobro podudaraju s realnim stanjem, čime je opravdanost uporabe simulacijske metode pri određivanju utjecaja toka pješaka na propusnu sposobnost kružnog raskrižja dokazana.

tok pješaka; kružno raskrižje; simulacijske metode

nije evidentirano

engleski

Analysis of the Influence of Pedestrian Stream on Roundabout Capacity by Using the Simulation Method

nije evidentirano

pedestrian stream; roundabout; simulation methods

nije evidentirano

Podaci o izdanju

25 (3-4)

2005.

238-242-x

objavljeno

0351-1898

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport