Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 203147

Analiza suvremenih sistema ubrizgavanja i sistema upravljanja ispušnim ventilom na sporohodnim brodskim motorima


Bernečić, Dean
Analiza suvremenih sistema ubrizgavanja i sistema upravljanja ispušnim ventilom na sporohodnim brodskim motorima 2005., magistarski rad, Pomorski fakultet, Rijeka


Naslov
Analiza suvremenih sistema ubrizgavanja i sistema upravljanja ispušnim ventilom na sporohodnim brodskim motorima
(Analysis of modern fuel oil injection systems and exhaust valve control system on marine slow speed diesel engines)

Autori
Bernečić, Dean

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Pomorski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
21.06

Godina
2005

Stranica
182

Mentor
Medica, Vladimir

Ključne riječi
Analiza; sistem ubrizgavanja; sistem upravljanja ispušnim ventilom; sporohodni brodski motor
(Analysis; fuel oil injection systems; exhaust valve control system; marine slow speed diesel engines)

Sažetak
U ovome je radu dan kratki pregled razvoja brodskih motora kako bi se vidio dinamičan razvoj tijekom godina. Dana je i kratka usporedba s parnim i plinskim turbinama s obzirom na stupanj iskoristivosti te ukazano na još uvijek velike prednosti dizelskih brodskih motora u odnosu na ostale strojeve. Definirani su problemi i razlozi uvođenja novih tehnologija na brzohodne i srednjehodne motore s posebnim osvrtom na onečišćenje zraka te kratko opisani načini smanjenja, a sve u cilju razumijevanja daljnje analize i razloga uvođenja elektronske kontrole ubrizgavanja i elektronske kontrole otvaranja ispušnog ventila na sporohodne dvotaktne dizelske motore. Prikazani su principi rada novih sistema ubrizgavanja na brzohodnim i srednjehodnim motorima s posebnim osvrtom na sporohodne dvotaktne dizelske motore. Osnovu ovoga rada čini usporedba sistema ubrizgavanja i sistema otvaranja ispušnog ventila na sporohodnim brodskim dvotaktnim dizelskim motorima i njihov utjecaj na karakteristike motora. Usporedba je izvršena na dva vodeća svjetska proizvođača motora ; « ; ; MAN B&W» ; ; i « ; ; Wärtsillä – Sulzer» ; ; . Analiza je izvršena zasebno na dvije najnovije serije « ; ; MAN B&W» ; ; motora i to između MC serije te najnovije ME serije s elektronskom kontrolom. Zatim su uspoređena dva tipa « ; ; Wärtsillä – Sulzer» ; ; motora i to još uvijek dominantna RTA serija te nova RT-flex serija s elektronskom kontrolom. Kroz objašnjenje principa rada općenito te principa rada sastavnih komponenti analiziranih sustava pokušalo se ukazati na prednosti i nedostatke pojedinih sistema. Analiza je izvršena uz pomoć niza dijagrama koji se inače koriste u praksi kod izbora motora ili praćenja performansi motora, bilo na probnom stolu, bilo na brodu. Dan je i primjer godišnje uštede na dva različita tipa motora primjenom najnovijih sustava podmazivanja cilindara uz objašnjenje sadašnjeg i budućeg sustava. Kako bi se bolje shvatile prednosti novih generacija dvotaktnih sporohodnih motora s elektronskom regulacijom, objašnjeni su dijagrami snage, odnosno pojašnjen je rad motora u preopterećenju ili u rasterećenom režimu. Osnovu analize čini usporedba specifične potrošnje goriva i emisije dušičnih oksida (NOx-a) na spomenutim motorima te je objašnjeno kako procesi izgaranja utječu na njihovo smanjenje ili povećanje. Ovo je analizirano preko dijagrama tlakova ubrizgavanja, tlakova kompresije i maksimalnih tlakova u cilindru. Također je prikazano kako razne strategije ubrizgavanja goriva utječu na smanjenje NOX. Ovakvom analizom nastojalo se ukazati na prednosti koje sporohodni dvotaktni dizelski motori imaju nad ostalim porivnim strojevima. Rad može poslužiti u daljnjim analizama prilikom izbora glavnog pogonskog stroja što u praksi još uvijek nije do kraja definirano budući da izbor za sada uvelike ovisi o propagandnim materijalima pojedinih proizvođača. U radu nisu uzete u obzir prednosti koje parne, a naročito plinske turbine imaju nad motorima, a to je prvenstveno velika specifična snaga te relativno niske emisije štetnih sastojaka u ispušnim plinovima. Veličina i cijena koštanja u cijelom eksploatacijskom vijeku pogonskog stroja su glavni parametri koje treba analizirati u kompletu budući da manja strojarnica nudi više prostora za teret što znači i veću zaradu na prijevozu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Strojarstvo, Tehnologija prometa i transport



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
0069009
0112009

Ustanove
Pomorski fakultet, Rijeka

Autor s matičnim brojem:
Dean Bernečić, (246031)