Perceptivna istaknutost i pamćenje reklamnih poruka: utjecaj pozadinske tišine kao izvedbene karakteristike radijskog propagandnog spota (CROSBI ID 341587)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Bakarić, Darko
Maslić Seršić, Darja
hrvatski
Perceptivna istaknutost i pamćenje reklamnih poruka: utjecaj pozadinske tišine kao izvedbene karakteristike radijskog propagandnog spota
Istraživanje predstavlja eksperimentalnu provjeru hipoteze da odsustvo glazbene podloge kao izvedbene karakteristike može učiniti radijsku poruku perceptivno istaknutom, što rezultira boljim pamćenjem sadržaja te poruke u uvjetime uobičajenog slušanja radija - uz izvođenje neke druge aktivnosti. S tim ciljem provedeno je eksperimentano istraživanje u kojem je sudjelovalo 113 učenika trećih razreda dviju gimnazija, podijeljeni u četiri eksperimentalne grupe. Rezultati su pokazali da se perceptivno istaknuti podražaji bolje pamte na razini prepoznavanja u uvjetima simultanog izvođenja lakšeg sekundarnog zadatka da perceptivna istaknutost ima pozitivan učinak na spontano pamćenje u uvjetima interferencije zbog sekundarnog zadatka te da je spontano pamćenje bolje u uvjetima slušanja i simultanog izvođenja druge aktivnosti koja prema teoriji višestrukih resursa ne koristi iste kognitivne kapacitete.
marketinška komunikacija; perceptivna istaknutost; pamćenje; pažnja; pozadinska glazba
nije evidentirano
engleski
Perceptual prominence and remembering commercials: The influence of a background silence as the executional characteristic of radio commercials
nije evidentirano
marketing communication; perceptive prominence; remembering; attention; background music
nije evidentirano
Podaci o izdanju
40
12.07.2005.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb