Interes za studij: Empirijsko istraživanje uvjeta i učinaka interesa za sveučilišni studij (CROSBI ID 115232)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Palekčić, Marko ; Radeka, Igor ; Petani, Rozana ; Muller, Florian
hrvatski
Interes za studij: Empirijsko istraživanje uvjeta i učinaka interesa za sveučilišni studij
Empirijskim istraživanjem uvjeta i efekata interesa za studij obuhvaćeno je 489 studenata različitih studijskih grupa Filozofskog fakulteta u Zadru, odnosno Sveučilišta u Zadru. Teorijski okviri istraživanja predstavljaju "Münchenska teorija interesa" (autora Prenzela, Schiefelea i Krappa) i model ličnosti ("BIG FIVE", autora Goldberga). Rezultati potvrđuju pretpostavke navedenih teorija. Interes za studij i osobine ličnosti (osim neuroticizma) u pozitivnom su odnosu. Socijalni odnosi, interes nastavnika, kvaliteta instrukcije, transparentnost zahtjeva i potpora kompetencije su varjabale iz okoline učenja i poučavanja koje su snažnije povezane s interesom za studij. Kao prediktori razvijenosti interesa najznačajniji su socijalna vezanost, smanjeno preopterećenje, osobine ličnosti savjesnost i otvorenost, te potpora kompetencije. Rezultati istraživanja interpretiraju se ne samo u kontekstu valjanosti pedagoško-psiholoških teorija interesa, nego i s obzirom na potrebu i mogućnosti poboljšavanja kvalitete visokoškolske nastave.
teorija interesa; in tersi za studij; zadovoljstvo studijem; kvaliteta visokoškolske nastave; promjena studija
nije evidentirano
engleski
Interest in studying: Empirical research on the conditions and effects of interest in studying at university
nije evidentirano
theory of interest; interest in studying; satisfaction with study; quality of higher education; change of study
nije evidentirano