Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 200684

Uzroci, posljedice i prevladavanje školskog neuspjeha


Bilić, Vesna
Uzroci, posljedice i prevladavanje školskog neuspjeha, Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2001 (monografija)


Naslov
Uzroci, posljedice i prevladavanje školskog neuspjeha
(Failure in school: causes, consequences and overcoming)

Autori
Bilić, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Hrvatski pedagoško-književni zbor

Grad
Zagreb

Godina
2001

Stranica
218 str., 20

ISBN
953-6134-38-1

Ključne riječi
uspjeh; neuspjeh; škola
(success; failure; school)

Sažetak
U vremenu i kulturi koja se sve više okreće k uspjehu teško se prihvaća svaki neuspjeh, a posebno neuspjeh u školi - jer je to neuspjeh učenika, roditelja, nastavnika i škole. Učenici koji imaju poteškoća i neuspjeha rasuli su se po svim školama. Posebno je zabrinjavajuće stanje u prvim i drugim razredima srednje škole, pa je to razlog da smo toj skupini učenika posvetili pozornost. Puno je mogućih aspekata promatranja i istraživanja ove pojave: od oblika (početni, prikriveni, stvarni, potpuni, ponovljeni neuspjeh), preko bezbroj mogućih uzroka u njihovom aktivnom suoblikovanju, do isto toliko posljedica koje se sa školskog plana često prenose na životni. Za postavljanje učinkovite pedagoške strategije za prevladavanje neuspjeha potrebno je imati jasnu predodžbu o uzrocima neuspjeha. Analizirali smo uzroke koji su vezani uz učenikovu osobnost, uz obiteljske prilike, uzroke koji potječu iz škole, ili su rezultat nekih objektivnih okolnosti. Svjesni kako uporno ponavljanje obrazaca školskog neuspjeha vodi u promašen život, nastojali smo u istraživanju u kojem je sudjelovalo 275 učenika, 100 roditelja i 100 profesora, istražiti neke moguće uzroke i odnose među njima, s nadom da će dobiveni rezultati poslužiti boljem razumijevanju i učinkovitijim pedagoškim akcijama. Zalažemo se da polazište u postupanju s neuspjehom mora biti temeljeno na uvjerenju da neuspjeh nije fiksan, završen rezultat, nekom predodređen u životu. On je samo promjenjiva faza, od koje učenik može imati značajne pedagoške koristi ako mu kvalitetno pomognemo i naučimo ga kako može konstruktivno promijeniti neuspjeh u uspjeh i preuzeti odgovornost za svoje ponašanje, ali i za savladavanje tehnika izlazaka iz neuspjeha i promjenu gubitničkih navika. Značajnije od samog neuspjeha jest ono što ćemo iz njega naučiti. U traženju izlaza, učeniku i njegovim roditeljima potrebna je pomoć i stručno vodstvao nastavnika i pedagoga, te razrađen program. U ovoj knjizi uz analizu uzroka i mogućih posljedica, ponuđena je pedagoška strategija, program i konkretni oblici pomoći na pravladavanju neuspjeha.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Vesna Bilić (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Bilić, Vesna
Uzroci, posljedice i prevladavanje školskog neuspjeha, Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2001 (monografija)
Bilić, V. (2001) Uzroci, posljedice i prevladavanje školskog neuspjeha. Zagreb, Hrvatski pedagoško-književni zbor.
@book{book, author = {Bili\'{c}, V.}, year = {2001}, pages = {218 str., 20}, keywords = {success, failure, school}, isbn = {953-6134-38-1}, title = {Failure in school: causes, consequences and overcoming}, keyword = {success, failure, school}, publisher = {Hrvatski pedago\v{s}ko-knji\v{z}evni zbor}, publisherplace = {Zagreb} }