Cjenovna konkurentnost organiziranih putavanja u 2004. godini. Ljetni odmorišni turizam u primorskim destinacijama (CROSBI ID 756164)
Druge vrste radova | elaborat/studija
Podaci o odgovornosti
Vrdoljak-Šalamon, Blaženka ; Gatti, Petra ; Krešić, Damir
hrvatski
Cjenovna konkurentnost organiziranih putavanja u 2004. godini. Ljetni odmorišni turizam u primorskim destinacijama
Istraživanje cjenovne konkurentnosti organiziranih putovanja provelo se za trinaest konkurentskih zemalja: Bugarsku, Cipar, Francusku, grčku, Hrvatsku, Italiju, Maltu, Španjolsku, Tunis i Tursku. Analizirana je ponuda paket aranžmana za 40 mediteranskih turističkih mjesta uključujući i bugarska ljetovališta (mikro destinacije) na emitivnim tržištima : Austrije, Češke, Italije, Mađarske, Poljske, Slovenije, Švedske i Velike Britanije. Kao izvor podataka poslužili su katalozi vodećih turoperatora na emitivnim tržištima koji imaju ponudu za navedene konkurentske zemlje. Za svako tržište odabrana su po dva turoperatora. Prikupljeni su podaci za 850 hotela s tri zvjezdice i to za paket aranžmane sa zračnim prijevozom i bez prijevoza te za sedam i četrnaest dana odmora i različite oblike prehrane. Prosječne cijene na europskim emitivnim tržištima za ljetovanje u mediteranskim zemljama uključujući i Bugarsku kreću se u rasponu od 56 do 70 eura. U slučaju aranžmana bez prevoza taj raspon je od 46 do 61 euro tj. u lipnju i rujnu je prosječna cijena po danu boravka 46 eura, u srpnju 57 eura i u kolovozu 61 euro.Prosječne cijene aranžmana za Hrvatsku po danu boravka iznose u lipnju 55 eura, kolovozu 67 eura a u rujnu 53 eura. Kao glavni zaključak može se istaknuti da je Hrvatska sa aranžmanima 14 dana boravka u hotelu s 3 zvjezdice polupansionom koji uključuje zračni prijevoz ili su bez prijevoza konkurentna na svim emitivnim tržištima. Relativno mali raspon cijena takvih turističkih proizvoda govore da turoperatori u formiranju cijena provode čvrstu kalkulaciju smanjujući troškove prijevoza i smejštaja. Mali raspon prosječnih cijena također upućuje na to da je konkurencija na tržištu izrazito jaka. Na krajnji izbor putovanja i ciljnjih destinacija sve više djeluju razni oblici specijalnih ponuda u kojima se u prvi plan stavljaju uštede koje potrošač dobiva.
turizam; organizirana putovanja; cjenovna konkurentnost; Hrvatska
nije evidentirano
engleski
Price competitiveness of package tours in 2004. Summer vacation tourism in maritime destinations
nije evidentirano
tourism; package tours; price competitiveness; Croatia
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Institut za turizam, Zagreb
2004.
nije evidentirano
objavljeno