Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Jezični razvoj: primjena Komunikacijske razvojne ljestvice KORALJE (CROSBI ID 341179)

Ocjenski rad | diplomski rad

Krizmanić, Iva Jezični razvoj: primjena Komunikacijske razvojne ljestvice KORALJE / Kovačević, Melita (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2005

Podaci o odgovornosti

Krizmanić, Iva

Kovačević, Melita

hrvatski

Jezični razvoj: primjena Komunikacijske razvojne ljestvice KORALJE

Cilj je ovog istraživanja bio ispitati razvoj jezika, tj. usvajanje riječi i gesta te razvoj rječnika i gramatike. U literaturi postoje objašnjanja urednog jezičnoga razvoja koja naglašavaju da dijete postupno usvaja jezik, da se određene jezične sastavnice usvajaju ranije, odnosno kasnije te da dijete prolazi kroz sve faze jezičnog razvoja s individualnim razlikama. Te su faze određene prema kronološkoj dobi, što znači da postoji vremenski interval kad se od djeteta očekuje da usvoji određenu jezičnu strukturu. Treba naglasiti da ti intervali nisu strogo određeni i da ovise od djeteta do djeteta, no potrebno ih je poznavati kako bi se mogla odrediti odstupanja u razvoju. Tako se može vidjeti na temelju dobivenih podataka i analiza prve i druge ljestvice da ispitivano dijete kasni u jezičnoj proizvodnji. Tome mogu biti uzrok različiti faktori: rizična trudnoća, zdravstveni problemi u ranom razvojnom periodu, spol (prema nekim istraživačima muška djeca kasnije progovaraju zbog kasnije mijelinizacije živčanih vlakana), i dr. Zaključno se može reći da dijete u ranom jezičnom razvoju kasni u jezičnoj proizvodnji, ali porastom dobi ono sustiže razinu jezičnog razvoja koja je karakteristična za njegovu kronološkui dob.

jezični razvoj; KORALJE; djeca koja kasno progovaraju

nije evidentirano

engleski

Language development: application of Communicative Development Inventories

nije evidentirano

language development; CDI; late talkers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

84

27.04.2005.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Demografija