Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Suvremena nastava: interkulturalne paradigme (CROSBI ID 506053)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Hrvatić, Neven Suvremena nastava: interkulturalne paradigme // CONTEMPORARY TEACHING - SUVREMENA NASTAVA / Peko, Anđelka ; Borić, Edita ; Sablić, Marija (ur.). Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2005. str. 74-81-x

Podaci o odgovornosti

Hrvatić, Neven

hrvatski

Suvremena nastava: interkulturalne paradigme

Suvremena interkulturalna nastava (odgoj i obrazovanje), rezultat je potrebe da se multikulturalna društva urede prema načelima kulturnog pluralizma (međusobnog razumijevanja, tolerancije i dijaloga, doživljaja i prožimanja vlastitih i drugačijih kulturalnih obilježja), univerzalizma (zajednički interesi, uvjerenja i običaji) i socijalnog dijaloga (kulturne posebnosti i zajedničke poveznice). Nova odrednica sva tri segmenta nastave (učitelj, učenik i sadržaj), zavisit će i od interkulturalnog pristupa koji će u konačnici moći omogućiti učenicima pravo na različitost, doprinositi ostvarivanju jednakih mogućnosti, kao i pripremati sve učenike za zajednički život u demokratskom društvu. Rezultati istraživanja (u okviru znanstveno-istraživačkog projekta "Školski kurikulum i obilježja hrvatske nacionalne kulture") su pokazali kako vrijednosni stavovi ispitanika (učenici, nastavnici, roditelji) pokazuju različite tenedncije, u odnosu na ispitivane dimenzije kulture prema Hostedeovom modelu, te ih svakako treba uzeti u obzir kod strukturiranja nacionalnog školskog kurikuluma, kao i suvremenoj nastavi. Postojanje socijalne distance znakovito upućuju na potrebu utemeljenja interkulturalnog kurikuluma gdje će suvremena nastava biti u funkciji kulturne integracije, protiv predrasuda, stereotipova i diskriminacije, a za pluralizam i demokraciju. Školski kurikulum valjalo bi "osloboditi" od predmeta i sadržaja koji nepotrebno opterećuju učenike, a u nastavni program uključiti sadržaje vezane za odgoj za mir, demokraciju, kao i interkulturalne sadržaje.

nastava; obrazovanje; učitelj; učenik; sadržaj; interkulturalni sadržaji

nije evidentirano

engleski

CONTEMPORARY TEACHING: INTERCULTURAL PARADIGMS

nije evidentirano

teaching; education; teacher; student; content; intercultural contents

nije evidentirano

Podaci o prilogu

74-81-x.

2005.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

CONTEMPORARY TEACHING - SUVREMENA NASTAVA

Peko, Anđelka ; Borić, Edita ; Sablić, Marija

Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Podaci o skupu

Nepoznat skup

ostalo

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Pedagogija