Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Romi u Hrvatskoj: od migracija do interkulturalnih odnosa (CROSBI ID 113328)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Hrvatić, Neven Romi u Hrvatskoj: od migracija do interkulturalnih odnosa // Migracijske i etničke teme, 4 (2004), 367-385-x

Podaci o odgovornosti

Hrvatić, Neven

hrvatski

Romi u Hrvatskoj: od migracija do interkulturalnih odnosa

Romi u Hrvatskoj od doseljenja (Dubrovnik, 1362.), zbog transnacionalnog identiteta čine povijesnu, autohtonu manjinu. Specifičan plemenski sustav i gospodarski ustroj uvjetovao je raspršivanje, specijaliziranje, djelomično gubitak etničkog identiteta i marginalni položaj. Znanstveno-istraživački projekti "Genealogija i transfer modela interkulturalizma" i "Školski kurikulum i obilježja hrvatske nacionalne kulture" (1991-2001) su kroz empirijsko istraživanje na stratificiranom uzorku srednjoškolaca u Hrvatskoj ukazali na postojanje stereotipa prema Romima, nizak stupanj prihvaćanja elemenata kulture Roma (jezik, umjetnost, povijest, običaji), kao i veliku socijalnu distancu prema Romima (modificirana Bogardusova skala), što ukazuje na potrebu interkulturalnog odgoja i obrazovanja za sve učenike u Hrvatskoj. Za romsku nacionalnu manjinu u Hrvatskoj presudno je, uz poboljšanje socio-gospodarskog položaja, integriranje u sve segmente društva, ali i neprijeporna potreba očuvanja kulture, tradicije i stila života, kako bi Romi postali i/ili ostali prepoznatljivi dio multikulturalnog okružja.

Romi; migracije; interkulturalni odnosi; etnički identitet; marginalizacija; socijalna integracija

nije evidentirano

engleski

THE ROMA IN CROATIA: FROM MIGRATION TO INTERCULTURAL RELATIONS

nije evidentirano

Roma; migration; intercultural relations; ethnic identity; marginalisation; social integration

nije evidentirano

Podaci o izdanju

4

2004.

367-385-x

objavljeno

1333-2546

Povezanost rada

Pedagogija