Udžbenik i njegova uporaba u početnoj nastavi prirodoslovlja (CROSBI ID 505842)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
De Zan, Ivan
hrvatski
Udžbenik i njegova uporaba u početnoj nastavi prirodoslovlja
Udžbenik je jedan od najraširenijih izvora znanja u školi. Možemo ga najjednostavnije odrediti kao knjigu u kojoj je na poseban način prema pedagoškim, psihološkim, didaktičkim i metodičkim načelima prerađena pojedina znanost ili struka i prilagođena izobrazbi mladih. Za razliku od svake druge knjige koja je najjednostavnije, najpogodnije, najraznovrsnije i najjeftinije sredstvo prenošenja misli, udžbenik bi trebao voditi učenike do otkrivanja novih spoznaja te bi prestao biti "knjiga za učenje" i postao bi "knjiga koja uči učiti". Suvremeni udžbenik najčešće sadrži naglašenu "didaktičko-metodičku aparaturu": određenje zadaće nastavne jedinice - naslov, prethodne zadatke za učenike/učenice, sažeto tekstualno i ilustrativno objašnjenje problema zadataka nastave, naglašenje temeljne pojmove koje učenici trebaju spoznati, naputke za uporabu vježbenice, zadatke za vrednovanje učenikova postignuća, pojmovnik s kazalom, popis znanstvenopopularne literature za određeni razred i dr. Suvremeni udžbenik ima posednu zadaću u suradničkom učenju u nastavi prirodoslovlja.
udžbenik; zadaća udžbenika; suvremeni udžbenik; didaktičko-metodičko oblikovanje udžbenika
nije evidentirano
engleski
The role of the textbook in the initial teaching of natural science
nije evidentirano
the research oriented biology teaching; the stage of problem receiving and solving - the new cognitive work; the stage of exercises; thestage of application
nije evidentirano
Podaci o prilogu
424-424-x.
2003.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik sažetaka 8. hrvatskog biološkog kongresa
Besendorfer, Višnja ; Kopljar, Nevenka
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo
Podaci o skupu
8. Hrvatski biološki kongres
poster
27.09.2003-02.10.2003
Zagreb, Hrvatska