Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Efikasnost modela istraživački oprijentirane nastave (CROSBI ID 340996)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

De Zan, Ivan Efikasnost modela istraživački oprijentirane nastave / Jurić, Vladimir (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 1991

Podaci o odgovornosti

De Zan, Ivan

Jurić, Vladimir

hrvatski

Efikasnost modela istraživački oprijentirane nastave

Istraživači orijentirana nastava biologije podrazumijeva brojne djelatnosti, u čijem se središtu nalazi otkrivanje, određivanje i rješavanje problema i gdje je neposrednost susreta učenika s izvornom stvarnošću i pojavama važnija od učiteljeva posredovanja riječima. S obzirom na to da rješavanje problema nije u službi koju ima otkrivanje i traganje u znanosti, nego u službi odgoja i obrazovanja, model istraživački orijentirane nastave biologije uključuje, u temelju, tri stupnja: stupanj dobivanja i rješavanja problema - novi spoznajni rad, stupanj uvježbavanja i stupanj primjene. Prvi stupanj (novi spoznajni rad) u kojem učenici otkrivaju "ovdje i sada" problem, oblikuju istraživanje, raspravljaju i dokazuju rješenje, metodologijski zaista odgovara znanstvenom pristupu, dok su ostala dva stupnja (uvježbavanje i primjena) izrazito didaktička. U općem pristupu istraživanja prikazan je razvoj biologije i njegov utjecaj na nastavu biologije. Od uvođenja prirodoslovlja u škole očit je snažan utjecaj temeljnog nastojanja u biologiji na nastavu biologije. Teorijska razmatranja ovoga problema pokazala su da dostignuća suvremene nastave psihologije mogu, u velikoj mjeri, pridonijeti poboljšavanju ustoja nastave. Suvremena didaktika i metodika biologije postavlja pred nastavu biologije, između ostaloga, i zahtijev za usvajanje metoda i tehnika biologije, i stvaralačko učenje učenika. U iskustvenom dijelu istraživanje provjerena je učinkovitost modela istraživački orijentirane nastave biologije u 7. razredu osnovne škole, na nastavnoj cjelini - Srodnost i razvoj biljnoga svijeta u odnosu na tradicionalnu nastavu biologije. Postignuća istraživanja pokazuju da uporaba modele istraživački orijentirane nastave biologije popzitivno utječe na količinu i kakvoću i trajnost znanja te na razvoj sposobnosti za učenje svih kategorija učenika. Cjelokupno istraživanje pokazalo je da se uporabom modela istraživački orijentirane nastave biologije postižu veći odgojno-obrazovni učinci negoli tradicionalnom nastavom biologije.

istraživački orijentirana nastava biologije; model istraživački orijentirane nastave: stupanj dobivanja i rješavanja problema - novi spoznajni rad; stupanj vježbanja; stupanj primjene

nije evidentirano

engleski

Research orientid biology teaching

nije evidentirano

research orientid biology teaching; model research orientid biology teaching: the stage of problem receiving and solving- the new cognitive work; the stage of exercises; the stage of application

nije evidentirano

Podaci o izdanju

235

11.07.1991.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija, Biologija