Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Istraživačka nastava biologije (CROSBI ID 2706)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

De Zan, Ivan Istraživačka nastava biologije. Zagreb: Školske novine, 1994

Podaci o odgovornosti

De Zan, Ivan

Žigić, Ivan

hrvatski

Istraživačka nastava biologije

Istraživački usmjerena nastava biologije podrazumijeva brojne djelatnosti, u čijem se središtu nalazi otkrivanje, određivanje i rješavanje problema i gdje je neposrednost susreta učenika s izvornom stvarnošću i pojavama važnija od učiteljeva posredovanja riječima. S obzirom na to da rješavanje problema nije u službi koju ima otkrivanje i traganje u znansti, nego u službi odgoja i obrazovanja, model istraživački usmjerene nastave biologije uključuje, u temelju, tri stupnja: stupanj dobivanja i rješavanja problema - novi spoznajni rad, stupanj uvježbavanja i stupanj primjene. Prvi stupanj (novi spoznajni rad) u kojem učenici otkrivaju "ovdje i sada" problem, oblikuju istraživanje, raspravljaju i dokazuju rješenje, metodologijski zaista odgovara znanstvenom pristupu, dok su ostala dva stupnja (uvježbavanje i primjena) izrazito didaktička. U općem pristupu istraživanja prikazan je razvoj biologije i njegov utjecaj na nastavu biologije. Od uvođenja prirodoslovlja u škole očit je snažan utjecaj temeljnog nastojanja u biologiji na nastavu bioloije. Teorijska razmatranja ovoga problema pokazala su da dostignuća suvremene psihologije mogu, u velikoj mjeri, pridonijeti poboljšanju ustroja nastave. Suvremena didaktika i metodoka biologije postavlja pred nastavu biologije, između ostaloga, i zahtjev za usvajanje metoda i tehnika biologije, i stvaralačko učenje učenika. U iskustvenom dijelu istraživanja provjerena je učinkovitost uporabe modela istraživački usmjerene nastave biologije u 7. razredu osnovne škole, na nastavnoj temi - Srodnost i razvoj biljnog svijeta u odnosu na tradicionalnu nastavu biologije. Postignuća istraživanja pokazuju da uporaba modela istraživački usmjerene nastave biologije pozitivno utječe na količinu, kakvoću i trajnost znanja te na razvoj sposobnosti za učenje svih kategorija učenika. Cjelokupno istraživanje pokazalo je da se uporabom modela istraživački usmjerene nastave biologije postižu veći odgojno-obrazovni učinci negoli tradicionalnom nastavom biologije.

istraživački usmjerena nastava biologije; stupanj dobivanja i rješavanja problema - novi spoznajni rad; stupanj vježbanja; stupanj primjene

nije evidentirano

engleski

Research orientid biology teaching

nije evidentirano

the research oriented biology teaching; the stage of problem receiving and solving - the new cognitive work; the stage of exercises; thestage of application

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Školske novine

1994.

953-160-008-2

144

objavljeno

Povezanost rada

Pedagogija, Biologija