Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Izvori stresa i suočavanje kod učenika u višim razredima osnovne škole (CROSBI ID 340898)

Ocjenski rad | diplomski rad

Žic, Koraljka Izvori stresa i suočavanje kod učenika u višim razredima osnovne škole / Brdar, Ingrid (mentor); Rijeka, Filozofski fakultet u Rijeci, . 2003

Podaci o odgovornosti

Žic, Koraljka

Brdar, Ingrid

hrvatski

Izvori stresa i suočavanje kod učenika u višim razredima osnovne škole

Ovim se istraživanjem željelo utvrditi koje su situacije potencijalno izvori stresa za djecuu višim razredima osnovne škole, s posebnim naglaskom na školu. Također se željelo ispitati može li se na temelju nekih obilježja djeteta, kao što su dob, spol, anksioznost i motivacija za postignućem, predvidjeti intenzitet stresa koje će doživjeti dijete u određenoj situaciji kao i njegov izbor strategije suočavanja u stresnoj situaciji koju izaziva loša ocjena. Ispitanici su bili učenici od petog do osmog razreda iz tri osnovne škole (162 djevojčice i 188 dječaka). U predistraživanju je konstruiran upitnik o izvorima stresa kod učenika. Rezultati su pokazali da su najčešći izvori stresa prijatelji, neizvršavanje školskih obaveza, provjere znanja, sukob s roditeljima, metode poučavanja, neuspjeh u igri i odnosi s nastavnicima. Najjači izvori stresa su provjere znanja u školi i sukob s roditeljima, a izrazito najslabiji stresor je neuspjeh u igri. Djevojčece doživljavaju prijatelje značajnom jačim izvorom stresa, dok dječaci značajno jačim doživljavaju stres vezan uz metode poučavanja i neuspjeh u igri. Značajni prediktori rješavanje problema kao strategija suočavanja sa stresom su anksioznost, motiv za postignućem, neizvšavanje školskih obaveza, mlađa dob i metode poučavanja, koji objašnjavaju oko 28 % varijance ove strategije. Značajni prediktori emocionalnih reakcija kao strategije suočavanja sa stresom su anksioznost, niže samopoštovanje i neuspjeh u igri koji objašnjavaju 35 % varijance ove strategije. Značajni prediktori strategije zaboravljanje, koji objašnjavaju 24 % varijance, su anksioznost, mlađa dob, metode poučavanja, prijatelji i neizvršavanje školskih obaveza. 15 % varijance strategije socijalna podrška objašnjavaju anksioznost, neizvršavanje školskih obaveza i mlađa dob učenika.

izvori stresa; strategije suočavanja sa stresom

nije evidentirano

engleski

Stressors and coping strategies in elementary school students

nije evidentirano

stressors; coping strategies

nije evidentirano

Podaci o izdanju

66

20.05.2003.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Psihologija