Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Slobodno vrijeme, motivacija za organizirane slobodne aktivnosti i suočavanje s akademskim stresom kod srednjoškolaca (CROSBI ID 340892)

Ocjenski rad | diplomski rad

Orlić, Petra Slobodno vrijeme, motivacija za organizirane slobodne aktivnosti i suočavanje s akademskim stresom kod srednjoškolaca / Brdar, Ingrid (mentor); Rijeka, Filozofski fakultet u Rijeci, . 2004

Podaci o odgovornosti

Orlić, Petra

Brdar, Ingrid

hrvatski

Slobodno vrijeme, motivacija za organizirane slobodne aktivnosti i suočavanje s akademskim stresom kod srednjoškolaca

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos načina provođenja slobodnog vremena, motivacije za organizirane slobodne aktivnosti i suočavanja sa lošom ocjenom. Problem rada je bio ispitati mogu li se ispitanici klasificirati u grupe na osnovu strategija suočavanja sa lošom ocjenom te razlikuju li se ove grupe u školskom uspjehu, načinima provođenja slobodnog vremena, motivaciji za organizirane slobodne aktivnosti, samopoštovanju, anksioznosti i konzumaciji cigareta, alkohola i lakih droga. U istraživanju je sudjelovalo 270 ispitanika iz tri srednje škole (75 muških i 192 ženska ispitanika) u dobi od 15 do 20 godina. Učenici su klasificirani u četiri grupe s obzirom na strategije suočavanja sa lošom ocjenom. Prvu grupu čine učenici koji prilikom suočavanja sa lošom ocjenom nadprosječno koriste zaboravljanje i rješavanje problema, a ispodprosječno koriste socijalnu podršku, emocije i obitelj. U drugu grupu, nazvanu problem i podrška, svrstani su učenici koji se suočavaju sa lošom ocjenom tako što pokušavaju riješiti problem, sami ili uz pomoć članova obitelji ili prijatelja, ili pak traže podršku, odnosno utjehu kod bliskih ljudi u okolini. Ovi učenici ispod prosjeka koriste emocije i zaboravljanje. Za treću grupu karakteristično je da ispod prosjeka koriste bilo koju od ponuđenih strategija suočavanja sa lošom ocjenom, dok četvrta grupa obuhvaća učenike koji nadprosječno koriste sve strategije suočavanja. Učenici koji puno koriste sve strategije suočavanja sa lošom ocjenom imaju niže samopoštovanje i anksiozniji su od učenika svrstanih u preostale tri grupe. Ti isti učenici značajno više konzumiraju lake droge od učenika svrstanih u grupu za koju je karakteristično da najviše koriste zaboravljanje i rješavanje problema, te u grupu za koju je karakteristično da najviše koriste rješavanje problema, socijalnu podršku, te pomoć i potporu članova obitelji. Učenici svrstani u grupu koja najviše koristi zaboravljanje i rješavanje problema više konzumiraju alkoholna pića od učenika svrstanih u grupu koja se sa lošom ocjenom suočava rješavanjem problema ili traženjem podrške i pomoći. Učenici koji rijetko koriste bilo koju od strategija suočavanja manje izlaze i više se bave sportom od učenika iz preostale tri grupe. Učenici klasificirani u grupu koja najviše koristi rješavanje problema, te socijalnu podršku i pomoć i potporu obitelji više svog slobodnog vremena posvećuju aktivnostima vezanim uz kulturu no što to čine učenici koji su svrstani u grupu za koju je karakteristična upotreba zaboravljanja i rješavanja problema i učenici koji rijetko koriste strategije suočavanja. Učenici iz grupe za koju je karakteristično rješavanje problema i traženje pomoći i podrške značajno više slobodnog vremena provode družeći se sa braćom i sestrama od učenika iz preostale tri grupe. Učenici za koje je karakteristično da puno koriste sve strategije suočavanja procjenjuju dobivanje loše ocjene značajno stresnijim od preostale tri grupe, dok učenici za koje je karakteristično da rješavaju problem i traže pomoć i podršku dobivanje loše ocjene procjenjuju stresnijim od učenika koji najviše koriste zaboravljanje i rješavanje problema i učenika iz grupe za koju je karakteristično da malo koristi sve strategije suočavanja.

suočavanje s akademskim stresom; slobodno vrijeme

nije evidentirano

engleski

Leisure, motivation for structured activities and coping with academic stress in high-school students

nije evidentirano

coping with academic stress; leisure

nije evidentirano

Podaci o izdanju

96

25.02.2004.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Psihologija