Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 187844

Struktura odgojno-obrazovnih filozofija učitelja u Republici Hrvatskoj


Cetinić, Gea
Struktura odgojno-obrazovnih filozofija učitelja u Republici Hrvatskoj, 2005., magistarski rad, Filozofski fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 187844 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Struktura odgojno-obrazovnih filozofija učitelja u Republici Hrvatskoj
(Structure of Teachers' Educational Philosophies in Republic of Croatia)

Autori
Cetinić, Gea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
10.02

Godina
2005

Stranica
144

Mentor
Mušanović, Marko

Ključne riječi
učitelji; nastavnici; obrazovanje nastavnika; odgojno-obrazovna filozofija; epistemološka uvjerenja; esencijalizam; perenijalizam; progresivizam; egzistencijalizam; biheviorizam
(teachers; educators; teachers' education; educational philosophy; epistemological beliefs; essentialism; perennialism; progressivism; existentialism; behaviourism)

Sažetak
Odgojno-obrazovni rad učitelja i nastavnika određen je njihovim osobnim filozofijama odgoja i obrazovanja koje uvjetuju njihova epistemološka uvjerenja - uvjerenja o prirodi znanja i učenja. Polazište za ispitivanje odgojno-obrazovnih filozofija učitelja i nastavnika u Republici Hrvatskoj bila je sljedeća klasifikacija odgojno-obrazovnih filozofija: esencijalizam, perenijalizam, progresivizam, egzistencijalizam i biheviorizam. Svrha provedenog istraživanja bila je ispitati odgojno-obrazovne filozofije učitelja i nastavnika u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj i njihova uvjerenja o učenju i poučavanju koja su usustavljena u tematske cjeline: kurikulum (nastavni plan i program), metode učenja i poučavanja, svrha i ciljevi odgoja i obrazovanja, uloga nastavnika i položaj učenika u odgojno-obrazovnom sustavu. U ovom je istraživanju primijenjena prilagođena skala procjene iz Sadker, M.P. - D.M. (1988.), Teachers, Schools and Society, New York, Random House, utvrđena kao mjerni instrument, a drugi dio upitnika čini anketni upitnik za učitelje/nastavnike kojim se utvrđuju opći podaci o spolu, stručnoj spremi, radnom iskustvu u nastavi, radnom mjestu - predmetnom području, vrsti škole i županiji - regiji u kojoj se nalazi škola ispitanika. Izvršen je računalni unos i provedena obrada podataka uz primjenu statističkog programa SPSS 11, 5 te su rabljene osnovne metode deskriptivne i inferencijske statistike. Ispitivanje je provedeno u 90 škola: 45 osnovnih, 21 gimnaziji i 24 srednje strukovne škole, a sudjelovala su 822 učitelja u osnovnim školama, 377 nastavnika u gimnazijama i 425 nastavnika u strukovnim školama, ukupno 1624 učitelja i nastavnika iz škola u svim županijama - regijama u Republici Hrvatskoj. Prema opisu i analizi strukture uzorka utvrđena je njegova reprezentativnost, a analiza povezanosti varijabla u strukturi uzorka pokazuje da postoji povezanost između spola te radnog iskustva ispitanika, njihove stručne spreme i radnog mjesta, između radnog iskustva ispitanika i njihove stručne spreme te radnog mjesta - predmetnog područja. Rezultati istraživanja pokazuju da učitelji i nastavnici u Republici Hrvatskoj najviše prihvaćaju odgojno-obrazovnu filozofiju progresivizma, zatim filozofiju biheviorizma i perenijalizma, dok su najmanje i podjednako skloni odgojno-obrazovnim filozofijama esencijalizma i egzistencijalizma. Ispitivanje utjecaja spola, stručne spreme, radnog iskustva, radnog mjesta - predmetnog područja ispitanika, vrste škole i županije - regije u kojoj se nalazi škola ispitanika pokazuje da spol ispitanika i županija - regija u kojoj se nalazi škola djelomice utječu na njihovu sklonost odgojno-obrazovnim filozofijama, dok stručna sprema, radno iskustvo, radno mjesto - predmetno područje i vrsta škole ispitanika utječu na prihvaćanje pojedinih odgojno-obrazovnih filozofija u određenim skupinama učitelja i nastavnika. Na temelju podataka razvidno je da, bez obzira na utvrđene utjecaje pojedinih varijabla, nema velikih razlika u prihvaćanju pojedinih filozofija među učiteljima i nastavnicima te da su obilježja odgojno-obrazovnih filozofija esencijalizma, perenijalizma, progresivizma, egzistencijalizma i biheviorizma čimbenici oblikovanja uvjerenja o učenju i poučavanju učitelja i nastavnika u Republici Hrvatskoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0009025

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Marko Mušanović (mentor)


Citiraj ovu publikaciju

Cetinić, Gea
Struktura odgojno-obrazovnih filozofija učitelja u Republici Hrvatskoj, 2005., magistarski rad, Filozofski fakultet, Rijeka
Cetinić, G. (2005) 'Struktura odgojno-obrazovnih filozofija učitelja u Republici Hrvatskoj', magistarski rad, Filozofski fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Cetini\'{c}, G.}, year = {2005}, pages = {144}, keywords = {u\v{c}itelji, nastavnici, obrazovanje nastavnika, odgojno-obrazovna filozofija, epistemolo\v{s}ka uvjerenja, esencijalizam, perenijalizam, progresivizam, egzistencijalizam, biheviorizam}, title = {Struktura odgojno-obrazovnih filozofija u\v{c}itelja u Republici Hrvatskoj}, keyword = {u\v{c}itelji, nastavnici, obrazovanje nastavnika, odgojno-obrazovna filozofija, epistemolo\v{s}ka uvjerenja, esencijalizam, perenijalizam, progresivizam, egzistencijalizam, biheviorizam}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Cetini\'{c}, G.}, year = {2005}, pages = {144}, keywords = {teachers, educators, teachers' education, educational philosophy, epistemological beliefs, essentialism, perennialism, progressivism, existentialism, behaviourism}, title = {Structure of Teachers' Educational Philosophies in Republic of Croatia}, keyword = {teachers, educators, teachers' education, educational philosophy, epistemological beliefs, essentialism, perennialism, progressivism, existentialism, behaviourism}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font