Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Utjecaj elemenata marketinškog miksa na nastajanje tržišne vrijednosti marke (CROSBI ID 340738)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Rajh, Edo Utjecaj elemenata marketinškog miksa na nastajanje tržišne vrijednosti marke / Ozretić Došen, Đurđana (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2004

Podaci o odgovornosti

Rajh, Edo

Ozretić Došen, Đurđana

hrvatski

Utjecaj elemenata marketinškog miksa na nastajanje tržišne vrijednosti marke

U disertaciji je detaljno analiziran koncept tržišne vrijednosti maraka. Pri tome su analizirani različiti pristupi definiranju tržišne vrijednosti marke, zatim izvori i koristi od tržišne vrijednosti maraka, različiti teorijski modeli tržišne vrijednosti maraka, te brojne metode kojima se tržišna vrijednost maraka može istraživati i mjeriti. Na temelju analize koncepta tržišne vrijednosti marke u radu je prihvaćena definicija prema kojoj je tržišna vrijednost marke razlika u odabiru potrošača između markom označenog i neoznačenog proizvoda uz istu razinu ostalih obilježja proizvoda. Također, prihvaćen je Yooov model tržišne vrijednosti marke u kombinaciji s Kellerovom konceptualizacijom dimenzionalnosti tržišne vrijednosti marke, pri čemu su kao dimenzije tržišne vrijednosti marke prihvaćene varijable poznatosti marke i imidža marke. Kako bi se definirali strukturni modeli utjecaja elemenata marketinškog miksa fizičkih proizvoda i usluga na nastajanje tržišne vrijednosti marke, u nastavku su analizirane postojeće teorijske spoznaje o utjecaju pojedinog elementa marketinškog miksa na tržišnu vrijednost marke. Sintezom analiziranih spoznaja definirani su strukturni modeli utjecaja elemenata marketinškog miksa na tržišnu vrijednost marke, i to posebno za fizičke proizvode i posebno za usluge. Na temelju definiranih modela definirane su i hipoteze istraživanja. Kako bi se testirali definirani strukturni modeli i hipoteze istraživanja, provedeno je empirijsko istraživanje na uzorku studenata Ekonomskog fakulteta u Zagrebu. Rezultati istraživanja upućuju na zaključak da oba definirana strukturna modela pokazuju prihvatljivu razinu odgovaranja empirijskim podacima. Rezultirajući strukturni koeficijenti i pokazatelji neizravnog kauzalnog utjecaja omogućili su spoznavanje smjera i intenziteta utjecaja pojedinog analiziranog elementa marketinškog miksa na nastajanje tržišne vrijednosti marke. Naposljetku, analizirane su i diskutirane implikacije rezultata istraživanja za teoriju i praksu upravljanja markama.

tržišna vrijednost marke; marka; strateško upravljanje markom; marketinški miks

nije evidentirano

engleski

The effect of marketing mix elements on brand equity

nije evidentirano

brand equity; brand; strategic brand management; marketing mix

nije evidentirano

Podaci o izdanju

280

15.12.2004.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija