Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Internet tehnologije namijenjene novim načinima učenja, novim tehnikama predstavljanja znanja i novim postupcima upravljanja znanjima-Semantic Web, hipermedijska didaktika (CROSBI ID 504779)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad

Papeš, Zlatko ; Kirinić Papeš, Vesna ; Konjevoda, Paško Internet tehnologije namijenjene novim načinima učenja, novim tehnikama predstavljanja znanja i novim postupcima upravljanja znanjima-Semantic Web, hipermedijska didaktika. 2003

Podaci o odgovornosti

Papeš, Zlatko ; Kirinić Papeš, Vesna ; Konjevoda, Paško

hrvatski

Internet tehnologije namijenjene novim načinima učenja, novim tehnikama predstavljanja znanja i novim postupcima upravljanja znanjima-Semantic Web, hipermedijska didaktika

Proteklo je pet godina od kako smo na ovom skupu, još u Rovinju, prikazali "Nove nastavničke tehnike zasnovane na Web-usmjerenoj edukaciji - http://skola.sys.hr/topclass.htm. Od tada pa do danas Web je postao nezaobilazna sastavnica stvarnosti razvijenih, a i naši su fakulteti i škole u međuvremenu razvili različite web portale. No takvi su, danas prošireni načini, pokazali i ograničenja u pronalaženju sadržaja samo na osnovu pretraživanja objavljenih dokumenata. Novim Internet tehnologijama zasnovanim na koncepciji tzv. Semantičkog Weba ali i srodnim, ta se ograničenja nastoje nadvladati. Razvijanjem i objavljivanjem (u tzv. Ontologijama) tekstualno opisanih iskaza o "resursima" na osnovu ljudskoga iskustva združenih u klase i druge relacije, strojnim bi se tehnikama zaključivanja nastojalo povezati diversificirano objavljivana znanja, makar se njima tvrdilo i različito o istom, smatra njihovo predlagatelj i tvorac prvih Web tehnologija, i osnivač World Wide Web Consortiuma (W3C), Tim Berner Lee. Pretpostavka je da bi se združenim nastojanjima takvim objavljivanjem na standardiziran način uspjelo strukturirati znanje u male opise "resursa" ili stvari. Iskazi formalno imaju strukturu tripleta: subjet – predikat – objekt, oblikovani tzv. "Resorce Description Framework" (RDF) formalizacijom i predstavljaju jedinice znanja manje od udžbenika ili nastavne jedinice, a čitljive današnjim strojevima. Time bi se, smatra se, poboljšala upotreba Web-a a i uspješnije poduprle osobitosti edukacijskih potreba svakoga (učenika, od nas) u situaciji učenja. Postupci razvitka sigurnosti u izvornost kao i meritornost tako objavljivanih iskaza bili bi preduvjet radu nezavisnih Edukacijskih servisa koji bi trebali klasirati primjerenost sadržaja i podržavati načine korištenja Internetom dostupnih objavljenih izvora znanja. Kao primjer spomenimo npr. Faster Finder (http://www.onelook.com) server koji pretražuje 272 riječnika ili Cyc Knowledge Server (http://www.cyc.com/products2.html#cycl)

Semantic Web; Ontologije; Learning objects; edukacijski servisi; alati za podršku mišljenju; upravljanje znanjem; hipermedijska didaktika

nije evidentirano

engleski

Internet Technologies Dedicated for New Ways of Learning, New Technics for Presentation of Knowledge and New Methods in Knowledge Management - Semantic Web, hipermedia didactic

nije evidentirano

Semantic Web; Ontologies; Learning objects; Educational services; Mind Tools; Knowledge Management – hipermedia didactic

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2003.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

RAČUNALO U ŠKOLI VII &#8221 ; NASTAVA INFORMATIKE ZA DRUŠTVO ZNANJA&#8221 ;

predavanje

18.09.2003-20.09.2003

Šibenik, Hrvatska

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti

Poveznice