Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 184639

Kineziološko motrište na ekološki odgoj


Findak, Vladimir; Prskalo, Ivan
Kineziološko motrište na ekološki odgoj // Ekologija u odgoju i obrazovanju / Golac, Stipe ; Husanović-Pejnović, Dragica ; Vrcić-Mataija, Sanja ; Kreković, Mile ; Grahovac, Pražić, Vesna (ur.).
Gospić: Sveučilište u Rijeci, Visoka učiteljska škola u Gospiću, 2004. str. 216-224 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Kineziološko motrište na ekološki odgoj
(Kinesiological view of contemporary educational issues)

Autori
Findak, Vladimir ; Prskalo, Ivan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Ekologija u odgoju i obrazovanju / Golac, Stipe ; Husanović-Pejnović, Dragica ; Vrcić-Mataija, Sanja ; Kreković, Mile ; Grahovac, Pražić, Vesna - Gospić : Sveučilište u Rijeci, Visoka učiteljska škola u Gospiću, 2004, 216-224

Skup
Dani Ante Starčevića - Ekologija u odgoju i obrazovanju

Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 7-8.5.2004

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Kineziologija; odgoj; ekologija
(Kinesiology; education; ecology)

Sažetak
Suvremeni uvjeti života imaju negativne reperkusije na život i zdravlje čovjeka. Kako je zdravlje pretpostavka i cilj svake kineziološke aktivnosti , ekologija se nužno postavlja i u epicentar kineziologijske znanosti. Neprirodnom načinu življenja najmlađih i mladih, izraženom kroz nedovoljan mišićni aktivitet, kao i neprimjerenom stanju njihova zdravlja, možemo se najefikasnije suprotstaviti putem odgovarajučeg provođenja nastave kineziološke kulture koja je ujedno pretpostavka i najbolji način razvoja ekološke svijesti. Povećanje mišićnog aktiviteta za svu djecu od 6/7 do 18/19 godine sasvim sigurno predstavlja značajan doprinos ne samo u pogledu zadovoljavanja njihove biološke potrebe za kretanjem, poboljšanja njihova antropološkog statusa, nego i njihova zdravlja uopće, a na taj način i doprinos ekološkom odgoju djece, učenika i mladeži, pogotovo ako smo suglasni da je odgoj prema i za kult zdravlja čovjeka epicentar ekološkog odgoja. Zato pravo pitanje glasi: što znači i najveća količina svekolikih znanja, ako su ona cijena narušena zdravlja na razini jedinke ili što znači tehnološki napredak ako je on ujedno nazadak čovječnosti na globalnoj razini. Odgovor na postavljeno pitanje može glasiti i ovako, dakle, protupitanjem: nije li ispravnije poduzeti sve da čovjek bude zdrav s pozitivnim stavom o sebi i okružju kojeg je dio, čemu bitno pridonosi i tjelesno vježbanje, a ostale obveze i ljudska pregnuća poticati do razine prirodnih individualnih mogućnosti, interesa i potreba tako da se sačuva integritet ličnosti?! S kineziološkog gledišta dvojbi nema mjesta, naprotiv, sve upućuje na zaključak da su ponuđena rješenja ne samo potrebna, nego i moguća, pa ukoliko se prije realiziraju utoliko će se prije povećati i funkcija kineziološke kulture u ekološkom odgoju djece, učenika i mladeži, a to znači i doprinos ovoga predmeta unapređivanju njihova zdravlja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Kineziološki fakultet, Zagreb