Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 184612

Kineziološko gledište o suvremenoj odgojnoj i obrazovnoj problematici


Findak, Vladimir; Prskalo, Ivan
Kineziološko gledište o suvremenoj odgojnoj i obrazovnoj problematici // Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva / Vrgič, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2003. str. 143-148 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), pregledni)


Naslov
Kineziološko gledište o suvremenoj odgojnoj i obrazovnoj problematici
(Kinesiological View of Contemporary Educational Issues)

Autori
Findak, Vladimir ; Prskalo, Ivan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, cjeloviti rad (in extenso), pregledni

Izvornik
Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva / Vrgič, Hrvoje - Zagreb : Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2003, 143-148

Skup
Četvrti Sabor pedagoga Hrvatske - Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva

Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 8-10.5.2003

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Kineziologija; odgoj; obrazovanje
(Kinesiology; education)

Sažetak
Činjenica je da je u realnom životu sve veća disproporcija između podmirenja biotičkih potreba i tzv. civilizacijskih potreba ili, točnije, između genetski uvjetovanih i civilizacijskih nametnutih zahtjeva i to, dakako, na štetu prvih. Činjenica je i to da se neprirodnom načinu življenja najmlađih i mladih, izraženom kroz nedostatan mišićni aktivitet, kao i neprimjerenom stanju njihova zdravlja, najučinkovitije se možemo suprotstaviti prikladnim provođenjem nastave tjelesne i zdravstvene kulture (čitaj: kineziološke kulture). To iz razloga što povećanje mišićnog aktiviteta za svu djecu od 6/7 do 18/19 godine sasvim sigurno predstavlja značajan doprinos ne samo u pogledu zadovoljavanja njihove biološke potrebe za kretanjem, poboljšanja njihova antropološkog statusa, nego i njihova zdravlja uopće, a na taj način i doprinos ekološkom odgoju djece, učenika i mladeži, pogotovo ako smo suglasni da je odgoj prema i za kult zdravlja čovjeka epicentar ekološkog odgoja. Dakle, samo sustavnim i primjereno provođenim tjelesnim vježbanjem može se bitno utjecati ne samo na regulaciju morfoloških, motoričkih i funkcionalnih obilježja, nego u značajnoj mjeri i na kognitivne funkcije te na konativne dimenzije odgovorne za modalitete ponašanja i efikasnu socijalizaciju najmlađih i mladih na varijabilne uvjete života i rada.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Kineziološki fakultet, Zagreb