Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 184592

Solidna priprema učitelja i odgojitelja uvjet vrsnoće u tjelesnom i zdravstvenom odgojno-obrazovnom području


Findak, Vladimir; Novosel, Ivanka; Prskalo, Ivan
Solidna priprema učitelja i odgojitelja uvjet vrsnoće u tjelesnom i zdravstvenom odgojno-obrazovnom području // Petrinjski zbornik : za povijest i obnovu zavičaja, 5 i 6 (2003), 5-6; 230-239 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Solidna priprema učitelja i odgojitelja uvjet vrsnoće u tjelesnom i zdravstvenom odgojno-obrazovnom području
(Good Preparation of Elementary School Teachers and Kindergarten Teachers as a Precondition for Success in Physical Education ( PE ) Lessons)

Autori
Findak, Vladimir ; Novosel, Ivanka ; Prskalo, Ivan

Izvornik
Petrinjski zbornik : za povijest i obnovu zavičaja (1331-7520) 5 i 6 (2003), 5-6; 230-239

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Priprema; učitelj; odgojitelj; vrsnoća; tjelesno i zdravstveno područje
(Elementary School Teachers; Kindergarten Teachers; Physical Education ( PE ) Lessons)

Sažetak
Odgojitelj predškolske djece i učitelj razredne nastave su prve osoba koje dijete susreće tijekom svog ukupnog odgoja i obrazovanja. Oni su nositelji, organizatori i rukovodioci odgojno obrazovnog procesa. U predškolskoj dobi sve se veže za odgojitelja u mlađoj školskoj dobi za učitelja. Oni uspostavljaju funkcionalnu vezu između odgojno obrazovnih područja, integrirajući ih. Jedno od područja u programu predškolskog odgoja kao i u razrednoj nastavi je tjelesno i zdravstveno odgojno-obrazovno područje. Ono ima temeljni značaj za skladan razvoj psihosomatskih značajki predškolske djece. Znanstveno utemeljenim vježbanjem može se bitno utjecati ne samo na regulaciju morfoloških, motoričkih i funkcionalnih obilježja, nego u značajnoj mjeri i na kognitivne funkcije, te na konativne dimenzije odgovorne za modalitete ponašanja i efikasnu socijalizaciju najmlađih i mladih na varijabilne uvjete života i rada. Doda li se tomu činjenica da se osobine s većim genotipskim a manjim stečenim udjelom varijance optimalno mogu transformirati u kronološki mlađoj dobi a navike zdravog života, nezamislive bez unutarnje potrebe za svakodnevnim vježbanjem, formiraju se u najranijoj mladosti što značaj i odgovornost ovih stručnjaka još više povećava. Odgojitelj predškolske djece i učitelj razredne nastave imaju tako veliku moć utjecaja na transformaciju antropološkog statusa djeteta da se može ustvrditi da ne postoje ili su rijetke ljudske djelatnosti kojima se u takvoj mjeri istodobno može utjecati na tako velik broj ljudskih obilježja kao što je to moguće stručno oblikovanim i vođenim tjelesnim vježbanjem. Da bi se to ostvarilo potrebno je poznavati svu složenost rasta i razvoja djeteta a uzevši u obzir da je najdinamičniji period razvoja čovjeka upravo predškolsko doba to je odgovornost stručnjaka – odgojitelja veća. Da bi u potpunosti &laquo ; dorasli&raquo ; toj zadaći posebice u tjelesnom i zdravstvenom odgojno-obrazovnom području – području koje ima temeljni značaj za skladan razvoj psihosomatskih značajki djece predškolske dobi potrebno je s velikom pažnjom pristupati izradi programa studija visokih učiteljskih škola kako za kolegije: Tjelesna i zdravstvena kultura, Osnove kineziologije i Metodika tjelesne i zdravstvene kulture tako i za ostale kolegije koji imaju upliva na kvalitetu rada u ovom odgojno obrazovnom području. Pored svega navedenog ali i značaja za istinsku budućnost svake, obitelji, naroda i civilizacije a ona je u djetetu, studij odgojitelja treba biti visokoškolski a stručnjacima sukladno tendencijama cjeloživotnog obrazovanja treba osigurati vertikalnu obrazovnu prohodnost k postdiplomskom studiju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA