Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Dinamički model elastično-prigušnog elementa podvozja putničkog zrakoplova (CROSBI ID 340622)

Ocjenski rad | diplomski rad

Alujević, Neven Dinamički model elastično-prigušnog elementa podvozja putničkog zrakoplova / Terze, Zdravko (mentor); Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2004

Podaci o odgovornosti

Alujević, Neven

Terze, Zdravko

hrvatski

Dinamički model elastično-prigušnog elementa podvozja putničkog zrakoplova

Osnovna zadaća podvozja zrakoplova tijekom slijetanja je apsorpcija i disipacija kinetičke energije uslijed vertikalne komponente brzine slijetanja te prikladan način prijenosa dinamičkih opterećenja na konstrukciju zrakoplova. Kinetičku energiju apsorbiraju i disipiraju elastično-prigušni elementi (shock absorber) te u znatno manjoj mjeri gume elastičnih nogu podvozja. Sukladno tome, dinamičke karakteristike podvozja, poglavito elastično– prigušnog elementa, značajno utječu na ukupnu dinamiku slijetanja letjelice te sigurnost i udobnost početne faze slijetanja zrakoplova. U radu je izveden dinamički model elastično-prigušnog elementa oleo-pneumatske izvedbe glavnog podvozja putničkog zrakoplova. Mehaničke i konstrukcijske značajke elastično-prigušnog elementa procijenjene su na temelju tehničke dokumentacije proizvođača za zrakoplov Airbus A320 (Airbus Industrie: "Aircraft Maintenance Manual", Messier-Dowty: "Component Maintenance Manual") i druge literature. Izvršena je detaljna analiza dokumentacije te su proučeni i međusobno usklađeni tehnički crteži, na temelju čega je izrađen prostorni (3D solids) geometrijski model konstrukcije kao osnova za daljnju procjenu mehaničkih i konstrukcijskih značajki. Prostorni model omogućio je kvalitetnu vizualizaciju konstrukcije, bolje razumijevanje načina rada elementa i procjenu onih značajki koje nisu dostupne iz dokumentacije predmetnog zrakoplova. Na temelju procijenjenih karakteristika izrađen je ukupan dinamički model elastično-prigušnog elementa, modelirajući hidrodinamičke i termodinamičke procese unutar elementa, čime je izvedena funkcijska zavisnost ukupnog opterećenja elementa o ugibu i brzini ugiba elastične noge zrakoplova. Izvedeni model uklopljen je u globalni mehanički model za dinamičku simulaciju slijetanja zrakoplova te je računalnim simulacijama ocijenjena njegova valjanost. Osim dinamičkim simulacijama slijetanja zrakoplova, dinamičke karakterististike izvedenog modela ocijenjene su i računalnim simulacijama "drop"-testa, prema predmetnim člancima zrakoplovnih propisa JAR 25 za velike transportne zrakoplove.

dinamički model podvozja putničkog zrakoplova; elastično-prigušni element podvozja; dinamički model zrakoplova; dinamička simulacija slijetanja putničkog zrakoplova

nije evidentirano

engleski

Dynamical model of transport aircraft landing gear shock absorber

nije evidentirano

landing gear dynamics of transport aircraft; shock-absorber dynamical model; dynamic simulation of landing aircraft

nije evidentirano

Podaci o izdanju

65

26.03.2004.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

Zagreb

Povezanost rada

Zrakoplovstvo, raketna i svemirska tehnika