Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 182822

Stanje i perspektiva kolegija “ Metodika tjelesne i zdravstvene kulture” , “ Osnove kineziologije” i “ Tjelesna i zdravstvena kultura” na učiteljskim i odgojiteljskim studijima u Republici Hrvatskoj


Findak, Vladimir; Mraković, Miloš; Prskalo, Ivan
Stanje i perspektiva kolegija “ Metodika tjelesne i zdravstvene kulture” , “ Osnove kineziologije” i “ Tjelesna i zdravstvena kultura” na učiteljskim i odgojiteljskim studijima u Republici Hrvatskoj // Metodika, 3 (2002), 4; 113-122 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Stanje i perspektiva kolegija “ Metodika tjelesne i zdravstvene kulture” , “ Osnove kineziologije” i “ Tjelesna i zdravstvena kultura” na učiteljskim i odgojiteljskim studijima u Republici Hrvatskoj
(Current status and the future of the courses "Methodics of physical education", "The basis of kinesiology" and "Physical education" at teacher training colleges in Croatia)

Autori
Findak, Vladimir ; Mraković, Miloš ; Prskalo, Ivan

Izvornik
Metodika (1332-7879) 3 (2002), 4; 113-122

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Stanje; perspektive; kineziologija; metodika; tjelesna i zdravstvena kultura; učiteljski studij; odgojiteljski studij
(Status; future; kinesiology; methodics; phisical education; teacher training)

Sažetak
Na temelju provedenog istraživanja na reprezentativnom uzorku nastavnika – predstavnika osam od devet (88, 89%) učiteljskih učilišta u Republici Hrvatskoj s ciljem utvrđivanja zastupljenosti kolegija: Tjelesna i zdravstvena kultura, Osnove kineziologije i Metodika tjelesne i zdravstvene kulture u programu učiteljskih učilištima u Republici Hrvatskoj te stava nastavnika navedenih kolegija o njihovoj potrebnoj zastupljenosti kako na učiteljskom tako i odgojiteljskom studiju, zaključuje se kako jedan od uvjeta kvalitetne izobrazbe budućih učitelja i odgojitelja nije ispunjen. Vrijeme potrebno za njihovu edukaciju za rad u tjelesnom i zdravstvenom odgojno-obrazovnom području, nedovoljno je i odstupa od poželjnog stanja. S obzirom na značaj ovog područja za skladan razvoj psihosomatskih karakteristika djece, fond sati kolegija: &laquo ; ; ; Tjelesna i zdravstvena kultura&raquo ; ; ; , &laquo ; ; ; Osnove kineziologije&raquo ; ; ; i &laquo ; ; ; Metodika tjelesne i zdravstvene kulture&raquo ; ; ; nije primjeren. Kolegij &laquo ; ; ; Tjelesna i zdravstvena kultura&raquo ; ; ; trebao bi u osnovnom fondu od 120 sati raspoređenih u prva četiri semestra studija biti obvezatan a od 5. do 8. semestra s fondom od 120 sati, fakultativan. Kolegij Osnove kineziologije, kao osnove supstratne znanosti Metodike tjelesne i zdravstvene kulture, zbog temeljnog značaja tjelesnog i zdravstvenog odgojno obrazovnog područja za skladan razvoj biopsihosocijalnih karakteristika djece mora imati odgovarajući status na visokim učiteljskim školama. Povećanje fonda sati ovog kolegija na 90, i to u trećem i četvrtom semestru po 30 sati predavanja i 15 sati seminara bilo bi u trenutnim uvjetima optimalno rješenje usmjereno k podizanju razine obrazovanja budućih učitelja ali i odgojitelja predškolske djece posebice s obzirom na mogućnost uvođenja studija za stjecanje zvanja diplomiranog odgojitelja predškolske djece. Fond sati kolegija Metodika tjelesne i zdravstvene kulture u programima učiteljskih škola u Hrvatskoj je vrlo raznolik. S obzirom na bogatstvo sadržaja, metodičkih postupaka, metodičkih organizacijskih oblika rada, organizacijskih oblika rada u tjelesnom i zdravstvenom odgojno-obrazovnom području, činjenicom da je transformacija antropološkog statusa djeteta imperativ te da se rad odvija u raznovrsnim prostorima, nužno je dati adekvatne odgovore kroz pripremljenost budućeg učitelja za uspješno ostvarenje ciljeva i zadaća ovog područja. S obzirom na navedeno, optimalni bi fond sati trebao biti 180. Planiranjem ovoga kolegija nakon Osnova kineziologije i uz paralelnu ponudu sadržaja Tjelesne i zdravstvene kulture osigurava se kontinuitet pripremanja učitelja za rad u tjelesnom i zdravstvenom odgojno obrazovnom području. Iako fond sati nije jedini čimbenik drži se da bi on uveliko utjecao na bolju educiranost učitelja i spremnost za rad u ovom posebice značajnom odgojno – obrazovnom području.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Kineziološki fakultet, Zagreb