Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 182642

Pripremljenost odgojitelja za rad u tjelesnom i zdravstvenom odgojno-obrazovnom području uvjet kvalitetnog predškolskog odgoja


Findak, Vladimir; Prskalo, Ivan
Pripremljenost odgojitelja za rad u tjelesnom i zdravstvenom odgojno-obrazovnom području uvjet kvalitetnog predškolskog odgoja // ERS : edukacija, rekreacija, sport : informativno stručno glasilo Udruge pedagoga tjelesne kulture grada Rijeke, 10 (2002), 26; 10-14 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


Naslov
Pripremljenost odgojitelja za rad u tjelesnom i zdravstvenom odgojno-obrazovnom području uvjet kvalitetnog predškolskog odgoja
(Preparation of kinder garden teacher for work in physical education condition of quality kindergarten education)

Autori
Findak, Vladimir ; Prskalo, Ivan

Izvornik
ERS : edukacija, rekreacija, sport : informativno stručno glasilo Udruge pedagoga tjelesne kulture grada Rijeke (1330-7800) 10 (2002), 26; 10-14

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
Pripremljenost; odgojitelj; kvaliteta
(Preparation; kinder garden teacher; quality)

Sažetak
Odgojitelj je prva osoba koju dijete susreće tijekom svog ukupnog odgoja i obrazovanja. Oni je nositelj, organizator i rukovodilac odgojno obrazovnog procesa. U predškolskoj dobi sve se veže za odgojitelja. On uspostavlja funkcionalnu vezu između odgojno obrazovnih područja, integrirajući ih te ima tako veliku moć utjecaja na transformaciju antropološkog statusa djeteta da se može ustvrditi da ne postoje ili su rijetke ljudske djelatnosti kojima se u takvoj mjeri istodobno može utjecati na tako velik broj ljudskih obilježja kao što je to moguće stručno oblikovanim i vođenim tjelesnim vježbanjem. Da bi se to ostvarilo potrebno je poznavati svu složenost rasta i razvoja djeteta a uzevši u obzir da je najdinamičniji period razvoja čovjeka upravo predškolsko doba to je odgovornost stručnjaka – odgojitelja veća. Da bi u potpunosti &laquo ; ; dorasli&raquo ; ; toj zadaći posebice u tjelesnom i zdravstvenom odgojno-obrazovnom području – području koje ima temeljni značaj za skladan razvoj psihosomatskih značajki djece predškolske dobi potrebno je s velikom pažnjom pristupati izradi programa studija visokih učiteljskih škola kako za kolegije: Tjelesna i zdravstvena kultura, Osnove kineziologije i Metodika tjelesne i zdravstvene kulture tako i za ostale kolegije koji imaju upliva na kvalitetu rada u ovom odgojno obrazovnom području. Pored svega navedenog ali i značaja za istinsku budućnost svake, obitelji, naroda i civilizacije a ona je u djetetu, studij odgojitelja treba biti visokoškolski a stručnjacima sukladno tendencijama cjeloživotnog obrazovanja treba osigurati vertikalnu obrazovnu prohodnost k postdiplomskom studiju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Kineziološki fakultet, Zagreb