Odnosi proizvodnje i trgovine i problemi hrvatskoga gospodarstva (I) (CROSBI ID 111125)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Segetlija, Zdenko
hrvatski
Odnosi proizvodnje i trgovine i problemi hrvatskoga gospodarstva (I)
Teorijsko razmatranje odnosa proizvodnje i trgovine ima svoje ishodište u izučavanju odnosa u marketinškim kanalima. Značaj vertikalnih marketinških sustava u američkoj ekonomiji uočen je već početkom šezdesetih godina prošloga stoljeća. U Europi se početkom sedamdesetih godina afirmirao tzv. vertikalni partnerski marketing. Tih se godina ideja vertikalnog marketinga pokušala inkorporirati i u gospodarstvo tadašnje socijalističke Jugoslavije (u čijem je sastavu bila i Hrvatska). U suvremenijim uvjetima na razvoj vertikalnoga marketinga utjecao je i razvoj teorije menadžmenta kao i ideje o optimizaciji marketinških tokova i kanala. U današnjim se uvjetima ističe da su povećana razina zahtjeva potrošača, rastuća dinamika konkurencije i koncentracije kako na strani trgovine tako i na strani proizvodnje, te ubrzanje tehnoloških promjena razlozi za turbulentnost okružja gospodarskih subjekata i time potrebitih novih koncepcija vertikalnoga marketinga (npr. ECR-a). Te su mogućnosti jedini način i za održanje domaćih trgovaca na malo i proizvođača u današnjoj Republici Hrvatskoj.
kanali distribucije; marketinški kanali; vertikalni marketing; koncentracija
nije evidentirano
engleski
Relationsphip Production - Trade and Problems of Croatian Economy (I)
nije evidentirano
distribution cnannels; marketing channels; vertical marketing; concentration
nije evidentirano