Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 182200

Strategijske odrednice poduzeća koje uči


Rupčić, Nataša
Strategijske odrednice poduzeća koje uči 2004., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Rijeka


Naslov
Strategijske odrednice poduzeća koje uči
(Strategic Guidelines of the Learning Company)

Autori
Rupčić, Nataša

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
11.11

Godina
2004

Stranica
233

Mentor
Dujanić, Marčelo

Ključne riječi
Poduzeće koje uči; organizacijsko učenje; opunomoćenje;
(Learning company; organizational learning; empowerment)

Sažetak
Ideja o učećoj organizaciji razvijala se kao mozaik kojemu su pridonosili brojni autori. To je filozofija koja svojim holističkim pristupom prvi put nastoji pomiriti suprotstavljene strane poduzeća i zaposlenih, odnosno svih zainteresiranih strana. Cilj je stvoriti okružje u kojem će ispunjavanje ciljeva svih zainteresiranih strana biti prirodno i obnavljajuće te istodobno jamčiti održivost. Poduzeće koje uči je takva organizacija koja ima implementirane sustave, mehanizme i procese pomoću kojih na osnovi učenja povećava sposobnost stjecanja održivih konkurentskih prednosti. Takvo poduzeće adaptivno je na promjene u okolini, neprestano povećava svoje sposobnosti za promjenom i prilagodbom, razvija individualno i kolektivno učenje te koristi rezultate učenja. Za oblikovanje poduzeća koje uči potrebne su promjene institucionalne strukture kao i fundamentalna promjena u poduzeću koja u središte stavlja učenje i tzv. kolektivni « mind shift» . Kako bi se ostvario kolektivni « Mind shift» potreban je konsenzus oko zajedničke vizije poduzeća. Ključni elementi implementacije koncepta poduzeća koje uči su vođe kao dizajneri, učitelji i mentori, angažirani fleksibilni pojedinci koji rade timski, prilagođena organizacija i kultura poduzeća poduprti informacijskom i komunikacijskom tehnologijom. Izgradnja poduzeća koje uči uključuje stoga istovremeni rad na nekoliko područja i implementaciju disciplina pa se može opisati kao puzzle igra. Pravilnim slaganjem i oblikovanjem pojedinih sastavnica može se stvoriti potpuna slika kako bi poduzeće koje uči optimalno funkcioniralo, odnosno ostvarivalo navedene ciljeve. Uvođenje koncepta poduzeća koje uči najbolje je shvatiti kao svojevrsno putovanje, budući da je koncept poduzeća koje uči filozofija koja favorizira znanje i učenje kao održivi resurs i ne predstavlja dostižan cilj već poželjan koncept kojemu treba težiti uvijek na višoj razini.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
0081002

Ustanove
Ekonomski fakultet, Rijeka

Autor s matičnim brojem:
Nataša Rupčić, (265293)