Društveni kontekst, posebne potrebe, invaliditet, teškoće u razvoju i edukacijsko uključivanje (CROSBI ID 110937)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Igrić, Ljiljana
hrvatski
Društveni kontekst, posebne potrebe, invaliditet, teškoće u razvoju i edukacijsko uključivanje
Teorijski modeli mogu utjecati na uključivanje ljudi s teškoćama u društvo, ovisno o stanovištu koje zazuzimaju. Medicinski i statistički modeli suprotstavljaju normalno i patološko stvarajući tako osnovu za "hendikepizam", segregaciju i predrasude. Suprotno tome, socijalni modeli pretpostavljaju da je poteškoća rezultat interakcije osobe i njegove/njezine društvene okoline, sugerirajući da je okolina odgovorna za poziciju koju ima osoba s teškoćom. Tako invaliditet razmatran kao "posljedica teškoća u funkcioniranju osobe" postaje "smanjivanje odnosno gubitak mogućnosti za sudjelovanjem u životu". Prihvaćanjem tog stajališta premješta se odgovornost s pojedinca na društvo. Društvo bi, u tom slučaju, trebalo biti bez prepreka i osobe s teškoćama bi trebale aktivno zastupati svoja prava. Razmatran je utjecaj društvenog konteksta na poziciju "različitih" u školskoj reformi, edukacijska politika i spremnost zajednice i profesionalaca za promjenom s obzirom na edukacijsko uključivanje djece s posebnim potrebama u Engleskoj, SAD-u i Hrvatskoj. Analizirajući učinke znanstvenih istraživanja i profesionalnog rada u području posebnih potreba, uočeno je da postoji hitna potreba za novim pravcem u istraživanju, s osobom s posebnim potrebama kao subjektom. Tako će biti analiziran društveni kontekst te mogućnosti za promjenu, a rezultati će doprinijeti poboljšanju kvalitete života osoba s posebnim potrebama.
društveni kontekst ; edukacijsko uključivanje ; djeca s posebnim potrebama
nije evidentirano
engleski
Social context, special needs / disability / developmental disorders and educational inclusion
nije evidentirano
social context ; educational inclusion ; children with special needs
nije evidentirano