Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 180998

Društveni kontekst, posebne potrebe, invaliditet, teškoće u razvoju i edukacijsko uključivanje


Igrić, Ljiljana
Društveni kontekst, posebne potrebe, invaliditet, teškoće u razvoju i edukacijsko uključivanje // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 40 (2004), 237-250 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 180998 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Društveni kontekst, posebne potrebe, invaliditet, teškoće u razvoju i edukacijsko uključivanje
(Social context, special needs / disability / developmental disorders and educational inclusion)

Autori
Igrić, Ljiljana

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 40 (2004); 237-250

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
društveni kontekst ; edukacijsko uključivanje ; djeca s posebnim potrebama
(social context ; educational inclusion ; children with special needs)

Sažetak
Teorijski modeli mogu utjecati na uključivanje ljudi s teškoćama u društvo, ovisno o stanovištu koje zazuzimaju. Medicinski i statistički modeli suprotstavljaju normalno i patološko stvarajući tako osnovu za "hendikepizam", segregaciju i predrasude. Suprotno tome, socijalni modeli pretpostavljaju da je poteškoća rezultat interakcije osobe i njegove/njezine društvene okoline, sugerirajući da je okolina odgovorna za poziciju koju ima osoba s teškoćom. Tako invaliditet razmatran kao "posljedica teškoća u funkcioniranju osobe" postaje "smanjivanje odnosno gubitak mogućnosti za sudjelovanjem u životu". Prihvaćanjem tog stajališta premješta se odgovornost s pojedinca na društvo. Društvo bi, u tom slučaju, trebalo biti bez prepreka i osobe s teškoćama bi trebale aktivno zastupati svoja prava. Razmatran je utjecaj društvenog konteksta na poziciju "različitih" u školskoj reformi, edukacijska politika i spremnost zajednice i profesionalaca za promjenom s obzirom na edukacijsko uključivanje djece s posebnim potrebama u Engleskoj, SAD-u i Hrvatskoj. Analizirajući učinke znanstvenih istraživanja i profesionalnog rada u području posebnih potreba, uočeno je da postoji hitna potreba za novim pravcem u istraživanju, s osobom s posebnim potrebama kao subjektom. Tako će biti analiziran društveni kontekst te mogućnosti za promjenu, a rezultati će doprinijeti poboljšanju kvalitete života osoba s posebnim potrebama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0013007

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ljiljana Igrić (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Igrić, Ljiljana
Društveni kontekst, posebne potrebe, invaliditet, teškoće u razvoju i edukacijsko uključivanje // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 40 (2004), 237-250 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Igrić, L. (2004) Društveni kontekst, posebne potrebe, invaliditet, teškoće u razvoju i edukacijsko uključivanje. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 40, 237-250.
@article{article, author = {Igri\'{c}, L.}, year = {2004}, pages = {237-250}, keywords = {dru\v{s}tveni kontekst, edukacijsko uklju\v{c}ivanje, djeca s posebnim potrebama}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {40}, issn = {1331-3010}, title = {Dru\v{s}tveni kontekst, posebne potrebe, invaliditet, te\v{s}ko\'{c}e u razvoju i edukacijsko uklju\v{c}ivanje}, keyword = {dru\v{s}tveni kontekst, edukacijsko uklju\v{c}ivanje, djeca s posebnim potrebama} }
@article{article, author = {Igri\'{c}, L.}, year = {2004}, pages = {237-250}, keywords = {social context, educational inclusion, children with special needs}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {40}, issn = {1331-3010}, title = {Social context, special needs / disability / developmental disorders and educational inclusion}, keyword = {social context, educational inclusion, children with special needs} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font