Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 178853

O nekim teorijsko-metodološkim pitanjima sociologije obrazovanja


Baranović, Branislava
O nekim teorijsko-metodološkim pitanjima sociologije obrazovanja // Temeljne edukacijske znanosti i metodike nastave / Bežen, Ante (ur.).
Zagreb: Akademija odgojnih znanosti i Profil international, 2004. str. 49-55.


CROSBI ID: 178853 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
O nekim teorijsko-metodološkim pitanjima sociologije obrazovanja
(Some theoretical and methodological issues in sociology of education)

Autori
Baranović, Branislava

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Temeljne edukacijske znanosti i metodike nastave

Urednik/ci
Bežen, Ante

Izdavač
Akademija odgojnih znanosti i Profil international

Grad
Zagreb

Godina
2004

Raspon stranica
49-55.

ISBN
953-200-886-1

Ključne riječi
sociologija, sociologija obrazovanja, obrazovanje, obrazovne discipline, interdisciplinarno proučavanje obrazovanja
(sociology, sociology of education, education, educational fields, interdisciplinary research on education)

Sažetak
U tekstu je riječ o problemima razvoja sociologije obrazovanja kao sociološke discipline. Ukratko su ocrtani ključni problemi njezinog predmetnog i teorijsko-metodološkog određenja te razgraničenja od drugih disciplina koje se bave proučavanjem obrazovanja i odgoja, kao što su npr. pedagogija, psihologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, itd. Ukratko je ocrtan i razvoj sociologije obrazovanja u Hrvatskoj. Analiza je pokazala da se razvoj sociologije obrazovanja nije odvijao linearno, nego kroz unutrašnje formativne tenzije (stare i nove teorijsko-metodološke paradigme, napetosti između pojedinih teorijskih pristupa, i sl.), napetosti između njezine znanstvene produkcije i njezine upotrebe u nastavi i za intervenciju u obrazovno-odgojno područje. Teorijsko-metodološki i sadržajno-tematski razvojni pomaci vodili su je sve češćim vezama s drugim znanostima koje se bave istraživanjem obrazovanja i odgoja. Mada se pokazalo da je njezin razvoj kao znanstvene discipline značajno uvjetovan njezinom vezom i oslonom na sociologiju kao bazični teorijsko-metodološki okvir, sve veća ovisnost i povezanost s drugim znanostima ukazuje na potrebu razvoja interdisciplinarnog izučavanja obrazovanja i odgoja, u kojem sociologija čini jedan od mogućih.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
0100500 - 0100500 (, )

Ustanove
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Branislava Baranović (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Baranović, Branislava
O nekim teorijsko-metodološkim pitanjima sociologije obrazovanja // Temeljne edukacijske znanosti i metodike nastave / Bežen, Ante (ur.).
Zagreb: Akademija odgojnih znanosti i Profil international, 2004. str. 49-55.
Baranović, B. (2004) O nekim teorijsko-metodološkim pitanjima sociologije obrazovanja. U: Bežen, A. (ur.) Temeljne edukacijske znanosti i metodike nastave. Zagreb, Akademija odgojnih znanosti i Profil international, str. 49-55..
@inbook{inbook, author = {Baranovi\'{c}, B.}, editor = {Be\v{z}en, A.}, year = {2004}, pages = {49-55.}, keywords = {sociology, sociology of education, education, educational fields, interdisciplinary research on education}, isbn = {953-200-886-1}, title = {Some theoretical and methodological issues in sociology of education}, keyword = {sociology, sociology of education, education, educational fields, interdisciplinary research on education}, publisher = {Akademija odgojnih znanosti i Profil international}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font