Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 178853

O nekim teorijsko-metodološkim pitanjima sociologije obrazovanja


Baranović, Branislava
O nekim teorijsko-metodološkim pitanjima sociologije obrazovanja // Temeljne edukacijske znanosti i metodike nastave / Bežen, Ante (ur.).
Zagreb: Akademija odgojnih znanosti i Profil international, 2004. str. 49-55.


Naslov
O nekim teorijsko-metodološkim pitanjima sociologije obrazovanja
(Some theoretical and methodological issues in sociology of education)

Autori
Baranović, Branislava

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Temeljne edukacijske znanosti i metodike nastave

Urednik/ci
Bežen, Ante

Izdavač
Akademija odgojnih znanosti i Profil international

Grad
Zagreb

Godina
2004

Raspon stranica
49-55.

ISBN
953-200-886-1

Ključne riječi
Sociologija, sociologija obrazovanja, obrazovanje, obrazovne discipline, interdisciplinarno proučavanje obrazovanja
(Sociology, sociology of education, education, educational fields, interdisciplinary research on education)

Sažetak
U tekstu je riječ o problemima razvoja sociologije obrazovanja kao sociološke discipline. Ukratko su ocrtani ključni problemi njezinog predmetnog i teorijsko-metodološkog određenja te razgraničenja od drugih disciplina koje se bave proučavanjem obrazovanja i odgoja, kao što su npr. pedagogija, psihologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, itd. Ukratko je ocrtan i razvoj sociologije obrazovanja u Hrvatskoj. Analiza je pokazala da se razvoj sociologije obrazovanja nije odvijao linearno, nego kroz unutrašnje formativne tenzije (stare i nove teorijsko-metodološke paradigme, napetosti između pojedinih teorijskih pristupa, i sl.), napetosti između njezine znanstvene produkcije i njezine upotrebe u nastavi i za intervenciju u obrazovno-odgojno područje. Teorijsko-metodološki i sadržajno-tematski razvojni pomaci vodili su je sve češćim vezama s drugim znanostima koje se bave istraživanjem obrazovanja i odgoja. Mada se pokazalo da je njezin razvoj kao znanstvene discipline značajno uvjetovan njezinom vezom i oslonom na sociologiju kao bazični teorijsko-metodološki okvir, sve veća ovisnost i povezanost s drugim znanostima ukazuje na potrebu razvoja interdisciplinarnog izučavanja obrazovanja i odgoja, u kojem sociologija čini jedan od mogućih.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
0100500

Ustanove
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Branislava Baranović, (141361)