Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Thermodynamic process in IC engine cylinder connected to fuel combustion dynamic (CROSBI ID 340251)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Jelić, Maro Thermodynamic process in IC engine cylinder connected to fuel combustion dynamic / Ninić, Neven (mentor); Split, Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje u Splitu, . 2004

Podaci o odgovornosti

Jelić, Maro

Ninić, Neven

engleski

Thermodynamic process in IC engine cylinder connected to fuel combustion dynamic

U ovom radu promatran je proces u motoru s SUI bez uobičajene zamjene izgaranja dovodom topline. Primjenom prvog i drugog zakona termodinamike, proračunate su vrijednosti indiciranog tlaka tijekom procesa izgaranja ovisno o tempu izgaranja goriva, tj. o kutu zakreta koljeničaste osovine. Osim indiciranog tlaka metoda primjenjena u radu omogućuje i proračun svih drugih termodinamičkih veličina tijekom cijelog procesa u cilindru stroja, uključujući i promjenu entropije zbog neravnoteženosti izgaranja. Izabrani primjer motora i procesa nije pritom posebno reprezentativan jer je sadržaj rada u razradi i demonstraciji rezultata termodinamičke metode proračuna. Kolegij na kojem bi se obrađivala ova tema je "Termodinamička analiza termotehničkih i industrijskih procesa". Učinjena pojednostavljenja u ovome radu odnose se na zanemarivanje disocijacije molekula tijekom izgaranja, ali s otvorenom mogućnosti da se uzme u obzir. Usvajaju se geometrijske vrijednosti motora i radnih parametara iz Blaira [1], uz uporabu oktana C8H18 kao goriva, pa se računa sa nepotpunim izgaranjem u bogatoj smjesi. promatrajući proces izgaranja kreće se od sastava 1 koji predstavlja 100%-tnu smjesu goriva i zraka na standardnom stanju. Sam je proces podijeljen na 13 sastava koji predstavlljaju različite smjese produkata i reaktanata od već rečenog sastava 1 do sastava 13, koji sadrži produkte izgaranja 100% izgorenog goriva. Za razliku od standardnih termodinamičkih analiza procesa u motorima SUI, ovdje se koristilo prvim i drugim zakonom za neravnotežene procese, da se dobije bitno potpuniji ali i točniji uvid u proces. Dobivanjem vrijednosti temperature, tlaka i entropije za realna stanja sastava 1 do 13 konstruirani su dijagrami. Upotreba tih dijagrama i analiza svih dobivenih rezultata podloga su za nastavak istraživanja.

combustion; IC engines; availbility loss; ireversibility; indicated pressure; heat exchanged

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

119

05.11.2004.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje u Splitu

Split

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport