Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Značaj djetetovog doživljaja i opisa roditelja u socijalnopedagoškom dijagnosticiranju (CROSBI ID 503031)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | domaća recenzija

Žižak, Antonija ; Vučinić-Knežević Maja Značaj djetetovog doživljaja i opisa roditelja u socijalnopedagoškom dijagnosticiranju // 2. hrvatski kongres socijalnih pedagoga Socijalni pedagzi u korak s vremenom Opatija, Hrvatska, 24.10.2004-26.10.2004

Podaci o odgovornosti

Žižak, Antonija ; Vučinić-Knežević Maja

hrvatski

Značaj djetetovog doživljaja i opisa roditelja u socijalnopedagoškom dijagnosticiranju

Saznanja o roditeljima djece s poremećajima u ponašanju, odnosno o roditeljima djece za koju je sustav socijalne skrbi preuzeo brigu i smjestio ih u dječje domove, u pravilu dolaze od stručnjaka i obojeno je njihovom perspektivnom, teorijama i saznanjima. Nasuprot tome, u znanstveno-istraživačkom projektu « Socijalnopedagoška dijagnoza – participacija korisnika u procesu procjene potreba i planiranja intervencija» u fokusu proučavanja je perspektiva korisnika, djece i mladih. Korisnička perspektiva postignuta je na način da su posebno pripremljeni stručnjaci višekratno razgovarali s četrdeset djece/mladih osoba u dobi od 12 do 20 godina, na smještaju u stambenoj zajednici (13), odnosno na dijagnostici u centru za odgoj (27), te u skladu sa zahtjevima kvalitativne metodologije snimljene razgovore kasnije prepisali, analizirali i s korisnicima provjerili. Razgovor je vođen u onom razdoblju njihovog života kad je donošena odluka gdje će u budućnosti živjeti, odnosno u kakav oblik tretmana će biti upućeni. U polustrukturiranom intervjuu djeca/mladi su progovorili o različitim područjima i temama iz svog života uključujući doživljaje i stavove o vlastitim roditeljima. Cilj ovog rada je prepoznavanje obrazaca u opisivanju i doživljavanju majke, oca, očuha i obitelji u cjelini te razmatranje značenja raspona doživljavanja i opisivanja roditelja za kvalitetu socijalnopedagoške dijagnostike. Rezultati pokazuju da se od 24 kategorije izlučene u području obitelji njih šest odnosi na opis i doživljaj navedenih subjekata. Pokazalo se da su roditelji za mlade vrlo važna tema koju u svojoj samoprezentaciji bogato elaboriraju. Opis oca je bogatiji od opisa majke. Gledano na grupnoj razini doživljaj roditelja ima obilježja cjelovitosti i unutrašnje konzistentnosti. Ta i druga u radu elaborirana saznanja mogu značajno oplemeniti dijagnostički proces jer uvode perspektivu korisnika u prvi plan.

samoprezentacija; perspektiva korisnika; doživljaj roditelja i obitelji; socijalnopedagoška dijagnoza

nije evidentirano

engleski

The importance of child's perception and description of parents in social-pedagogical diagnostics

nije evidentirano

self-presentation; user perspective; perception of parents and family; social-pedagogical diagnosis

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

2. hrvatski kongres socijalnih pedagoga Socijalni pedagzi u korak s vremenom

predavanje

24.10.2004-26.10.2004

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija