Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Doživljaj sebe u obitelji (CROSBI ID 503005)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | domaća recenzija

Lebedina-Manzoni, Marija ; Novak, Tihana ; Jeđud, Ivana Doživljaj sebe u obitelji // 2. Hrvatski kongres socijalnih pedagoga:"Socijalni pedagozi - u korak s vremenom" Opatija, Hrvatska, 24.10.2004-26.10.2004

Podaci o odgovornosti

Lebedina-Manzoni, Marija ; Novak, Tihana ; Jeđud, Ivana

hrvatski

Doživljaj sebe u obitelji

Po tradicionalnom stajalištu pojam o sebi pojmovno određujemo sa dva aspekta: ja -egzistencijski pojam o sebi i mene-empirijski pojam o sebi (James, 1890, prema Vasta i sur.1998) Ja se odnosi na subjektivni doživljaj postojanja, koji uključuje osjećaj osobnog identiteta, osjećaj sposobnosti da se nešto učini (osobno djelovanje) i svijest o postojanju tijekom vremena. Mene se odnosi na objektivnije razumijevanje nečijih osobnih obilježja, pr. tjelesnog izgleda, socijalnog statusa, osobina ličnosti i kognitivnih sposobnosti. Zajedno ova dva dijela pojma o sebi čine našu svijest o tome tko smo. Suvremena shema koja proučava pojam o sebi govori o sustavu prema kojem je pojam o sebi ukorijenjen u međusobno povezane procese i sastoji se od 3 dijela: znanje o sebi (svijest o sebi -dio pojma o sebi koji se odnosi na to što djeca znaju o sebi samima), samovrednovanje (samoevaluacija -koji činioci utječu na to što djeca misle o sebi i svojim sposobnostima, te kako to mišljenje utječe na njihovo ponašanje), samoregulacija (kako i kada djeca stjeću samokontrolu i što utjeće na taj proces). Neosporan je utjecaj okoline na formiranje sva tri dijela pojma o sebi. Kao najdominantniji među svim utjecajima okoline redovito se navodi utjecaj obitelji, kako zbog intenzivnih interakcija svih njenih članova tako i naglašene emotivne obojenosti tih interakcija. U ovom radu analizira se jedan dio slike o sebi na uzorku od 40 djece i maloljetnika s poremećajima u ponašanju i/ili sa teškoćama u funkcioniranju obitelji, smještenih u stambenu zajednicu i onih u dijagnostičkom postupku. Kvalitativnom metodom rađena je analiza njihovog doživljaja sebe u obitelji i to kroz tematska područja: obitelj, djetinjstvo i o sebi. Doživljaj sebe u obitelji većim dijelom ima pozitivnu, a manjim dijelom negativnu konotaciju. Sve izjave ispitanika ukazuju na važnost i njegovanje dobrih i stalnih odnosa sa obiteljima i to posebno kroz emocionalnu podršku i osjećaj pripadnosti koji im ona može pružiti. Obitelj se pokazala od izuzetne važnosti za subjektivno dobro osjećanje djece i mladih.

pojam o sebi; obitelj; kvalitativna metoda

nije evidentirano

engleski

Experience of self in the family context

nije evidentirano

self concept; family; qualitative methods

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

2. Hrvatski kongres socijalnih pedagoga:"Socijalni pedagozi - u korak s vremenom"

predavanje

24.10.2004-26.10.2004

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija