Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 177656

Upravljanje marketingom na razini lokalne samouprave (LS): koncept, tijek, primjena


Grbac, Bruno
Upravljanje marketingom na razini lokalne samouprave (LS): koncept, tijek, primjena // Ekonomska decentralizacija i lokalna samouprava / Karaman Aksentijević, Nada ; Blažić Helena ; Kaštelan Mrak, Marija ; Rosentraub, Mark (ur.).
Rijeka, Cleveland: Sveučilište u Rijeci ; Cleveland State University, 2004. str. 172-197


Naslov
Upravljanje marketingom na razini lokalne samouprave (LS): koncept, tijek, primjena
(Marketing management at a level of self management: concept, flow, implementation)

Autori
Grbac, Bruno

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Ekonomska decentralizacija i lokalna samouprava

Urednik/ci
Karaman Aksentijević, Nada ; Blažić Helena ; Kaštelan Mrak, Marija ; Rosentraub, Mark

Izdavač
Sveučilište u Rijeci ; Cleveland State University

Grad
Rijeka, Cleveland

Godina
2004

Raspon stranica
172-197

ISBN
953-6148-39-0

Ključne riječi
Upravljanje marketingom, lokalna samouprava, marketing koncept, razvoj
(Marketing Management, Local Self Management, Marketing Concept, Development)

Sažetak
Razvoj lokalne samouprave u interakciji je s napretkom gospodarstva i kvalitetom života u datom prostoru. Od ranih početaka do današnjih dana razvoj lokalne samouprave određen je utjecajima mnogih veličina od kojih se posebno ističu geopolitički položaj, prometna povezanost, gospodarska struktura, politika, kultura i demografija. Razvitak je iznimno složena kategorija ; on ima svoju logiku i zakonitosti kao i načine očitovanja. Većina sustava, a lokalna samouprava je jedan od sustava, teži sagledavanju poželjne i vjerovatne budućnosti i s tim u svezi definiranju koncepcije razvoja i strategije kao metode njene realizacije. Smatra se, a to je i hipoteza rada, da se definiranje primjerenog razvitka lokalne samouprave i realizacija tog razvitka ostvaruju implementacijom marketinškog koncepta. Stoga se u radu argumentira da se ocjenom stanja i realizacijom razvojnih težnji lokalne samouprave ostvaruje upravljanje marketingom, odnosno interakcijom više odrednica koje utječu na upravljanje marketingom. Lokalnu samoupravu u stvari čine jedinice lokalne samouprave (JLS), odnosno gradovi i općine kako ih definira Zakon. U realizaciji i implementaciji marketinškog koncepta u jedinicima lokalne samouprave situacija je mnogo složenija u odnosu na poslovne subjekte jer "... mnogo osoba koje vode brigu o razvoju mjesta (urbanih središta - gradova i općina) vjeruju da je marketing mjesta zapravo promocija mjesta. Oni sagledavaju marketing kao aktivnost stvaranja imidža mjesta i najčešće poistovjećuju tu aktivnost s promocijom, a promocija je jedna od manje značajnijih marketinških aktivnosti i u jedinicama lokalne samouprave." Međutim, navedeno se prihvaća kao izazov, a ne kao prepreka, te se u nastavku analizira dinamika razvoja JLS-a i raspravlja o modelu upravljanja marketingom na razini lokalne samouprave. U radu se analizira dinamika razvoja urbanih cjelina i raspravlja o modelu upravljanja marketingom JLS-a što je rezultat desk istraživanja kako literature iz područja marketinga tako i urbanog marketinga te obrade jednog slučaja. Kao predmet promatranja uzet je grad Rijeka kao jedinica lokalne samouprave koja intenzivno traga za svojom budućnošću i koja je izradila u posljednjih nekoliko godina dvije strategije dugoročnog razvoja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
0081008

Ustanove
Ekonomski fakultet, Rijeka

Autor s matičnim brojem:
Bruno Grbac, (35521)