Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 176440

Povezanost ne/redovitosti školovanja romske djece s njihovom brojnošću i bračnim statusom roditelja


Matijević, Milan; Uzelac, Slobodan; Bouillet, Dejana
Povezanost ne/redovitosti školovanja romske djece s njihovom brojnošću i bračnim statusom roditelja // Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 144 (2003), 3; 302-316 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 176440 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost ne/redovitosti školovanja romske djece s njihovom brojnošću i bračnim statusom roditelja
(The Correlation between the ir/regular Schooling of Roma Children and the Number of Children in the Family and the Parents'marital Status)

Autori
Matijević, Milan ; Uzelac, Slobodan ; Bouillet, Dejana

Izvornik
Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (1330-0059) 144 (2003), 3; 302-316

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Romi; obitelj; školovanje
(Roma; family; schooling)

Sažetak
Na uzorku od 800 Roma, roditelja obaju spolova, autori istražuju relacije između njihovih samoiskaza u različitim oblicima neredovitosti pohađanja nastave njihove djece prema ukupnom broju njihove djece i formalnom bračnom statusu ispitanika. Polaze od hipoteza prema kojima (ne)redovitost tijeka školovanja ovisi kako o broju djece u obiteljima, tako i o formalnom bračnom statusu njihovih roditelja. Prema tim hipotezama, izostanak redovitoga tijeka školovanja razmjerno češće će se javiti u djece roditelja koji imaju više djece različitih dobnih skupina i obaju spolova te u djece roditelja koji žive izvan formalne bračne zajednice. Hipoteze se oslanjaju na postavke poznatih socioloških objektivnih teorija i teorija o siromaštvu, napose teorije o kulturi siromaštva i teorije začaranog kruga. Dobiveni rezultati upućuju na zaključak prema kojemu je učestalija neredovitost školovanja djece vezana uz obitelji s više djece i uz češće narušavanu ili nikada uspostavljenu formalnu bračnu zajednicu njihovih roditelja. Dobiven je i rezultat koji pokazuje da djeca iz obitelji s najvećim brojem djece redovitije pohađaju školu, što je vjerojatno posljedica primjerenije društvene pomoći tim obiteljima. Upravo taj rezultat autori označaju pokazateljem mogućega izlaza iz kulture siromaštva i začaranoga kruga.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0100004

Profili:

Avatar Url Slobodan Uzelac (autor)

Avatar Url Milan Matijević (autor)

Avatar Url Dejana Bouillet (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Matijević, Milan; Uzelac, Slobodan; Bouillet, Dejana
Povezanost ne/redovitosti školovanja romske djece s njihovom brojnošću i bračnim statusom roditelja // Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 144 (2003), 3; 302-316 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Matijević, M., Uzelac, S. & Bouillet, D. (2003) Povezanost ne/redovitosti školovanja romske djece s njihovom brojnošću i bračnim statusom roditelja. Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 144 (3), 302-316.
@article{article, year = {2003}, pages = {302-316}, keywords = {Romi, obitelj, \v{s}kolovanje}, journal = {Napredak : \v{c}asopis za pedagogijsku teoriju i praksu}, volume = {144}, number = {3}, issn = {1330-0059}, title = {Povezanost ne/redovitosti \v{s}kolovanja romske djece s njihovom brojno\v{s}\'{c}u i bra\v{c}nim statusom roditelja}, keyword = {Romi, obitelj, \v{s}kolovanje} }
@article{article, year = {2003}, pages = {302-316}, keywords = {Roma, family, schooling}, journal = {Napredak : \v{c}asopis za pedagogijsku teoriju i praksu}, volume = {144}, number = {3}, issn = {1330-0059}, title = {The Correlation between the ir/regular Schooling of Roma Children and the Number of Children in the Family and the Parents'marital Status}, keyword = {Roma, family, schooling} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Sociological Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Social Services Abstracts
  • Worlwide Political Science Abstracts
  • Linguistics & Language Behavior Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font