Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Osobine ličnosti i suočavanje sa stresom u adolescenata (CROSBI ID 340033)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Kalebić Maglica, Barbara Osobine ličnosti i suočavanje sa stresom u adolescenata / Arambašić, Lidija (mentor); Hudek-Knežević, Jasna ; Kardum, Igor (neposredni voditelj). Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2004

Podaci o odgovornosti

Kalebić Maglica, Barbara

Arambašić, Lidija

Hudek-Knežević, Jasna ; Kardum, Igor

hrvatski

Osobine ličnosti i suočavanje sa stresom u adolescenata

U razdoblju adolescencije se mladi ljudi susreću s mnogobrojnim promjenama u različitim sferama svog života i stoga je za njih jako važno efikasno se suočiti sa stresom. Mnoge situacije i socijalni odnosi vezani uz školu mogu biti izvori stresa za adolescente ; ispitivanje znanja, neuspjeh na ispitu, preveliki zahtjevi učitelja i sukobi s njima... Cilj ovog istraživanja je ispitati efekte crta ličnosti koje zahvaćaju različite aspekte emocionalnog funkcioniranja, kognitivnih procjena, strategija suočavanja sa stresnim situacijama vezanim uz školu na raspoloženja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 545 učenika osnovnih i srednjih škola. Učenici su u prvom djelu ispitivanja ispunjavali upitnike ličnosti, a u drugom djelu su se trebali dosjetiti najstresnije situacije koja im se dogodila u posljednjih mjesec dana. Sudionici su potom trebali procijeniti koliko je ta situacija za njih bila stresna i prijeteća, jesu li je mogli kontrolirati, kako su se suočili s tom situacijom i kako su se osjećali nakon nje. Rezultati ovog istraživanja proširuju postojeća znanja time što upućuju na simultano djelovanje Eysenckovih dimenzija ličnosti i izražavanja i potiskivanja emocija. Također upućuju na važnost kognitivnih procjena za strategije suočavanja. Ovo istraživanje daje podršku Lazarusovu modelu stresa i suočavanja, ali također pruža spoznaju o tome kako se strategije suočavanja razvijaju s dobi, te postoje li spolne razlike u pojedinim načinima suočavanja sa stresom vezanim uz školu. Praktični doprinos ovog istraživanja odnosi se na mogućnost provođenja intervencija u smislu mijenjanja, odnosno treninga efikasnih mehanizama suočavanja kako bi se omogućilo bolje funkcioniranje, odnosno prilagodba adolescenata.

Ličnost; kognitivne procjene; strategije suočavanja; raspoloženja; adolescenti

nije evidentirano

engleski

Personality traits and coping with stress at adolescents

nije evidentirano

personality; cognitive appraisals; coping strategies; moods; adolescents

nije evidentirano

Podaci o izdanju

122

13.05.2004.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija