Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Samoregulacija čitanja u studenata (CROSBI ID 502467)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Bajšanski, Igor ; Rončević, Barbara Samoregulacija čitanja u studenata // XIV. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova / Ćubela Adorić, Vera ; Manenica, Ilija ; Penezić, Zvjezdan (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2004. str. 72-x

Podaci o odgovornosti

Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Bajšanski, Igor ; Rončević, Barbara

hrvatski

Samoregulacija čitanja u studenata

Uspješno ovladavanje nastavnim sadržajima na fakultetskom nivou zahtijeva razvijenu vještinu čitanja i efikasnu primjenu strategija čitanja. Uspješna primjena strategija ovisi ne samo o poznavanju tih strategija nego i o motivaciji. Motivacijske komponente samo-reguliranoga učenja su ciljevi koji upravljaju planovima i ponašanjem, osobna uvjerenja o kontroli i procjena samo-efikasnosti. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati odnos između samoprocjene upotrebe strategija čitanja i komponenata motivacije kod studenata. Studenti Filozofskog fakulteta u Rijeci (N = 294) ispunili su upitnik kojim je ispitana njihova ciljna orijentacija, uvjerenja o kontroli i percipirana vrijednost studiranja, te upitnik upotrebe strategija čitanja. S ciljem dobivanja skupina ispitanika koji se razlikuju prema ciljnoj orijentaciji, provedena je “ k-means” klaster analiza na varijablama orijentacije na učenje, izvedbu i izbjegavanje. Zadana su tri klastera jer se htjelo provjeriti pretpostavku da svaki ispitanik ima visoku vrijednost samo na jednoj ciljnoj orijentaciji. Prvi klaster (orijentacija na izbjegavanje, N = 68) je određen iznadprosječnom vrijednošću na skali orijentacije na izbjegavanje, ispodprosječnom vrijednošću na skali orijentacije na izvedbu i ispodprosječnom vrijednošću na skali orijentacije na učenje. Drugi klaster (orijentacija na učenje, N = 96) je određen iznadprosječnom vrijednošću na skali orijentacije na učenje, ispodprosječnom vrijednošću na skali orijentacije na izvedbu i ispodprosječnom vrijednošću na skali orijentacije na izbjegavanje. Treći klaster (orijentacija na izvedbu, N = 130) je određen iznadprosječnom vrijednošću na skali orijentacije na izvedbu, prosječnom vrijednošću na skali orijentacije na učenje i prosječnom vrijednošću na skali orijentacije na izbjegavanje. Ispitane su razlike u samoprocjeni upotrebe strategija i motivacijskih varijabli između tri klastera. Studenti orijentirani na učenje procjenjuju da više koriste strategije, da se više zalažu i višu vrijednost pripisuju studiranju u odnosu na druge dvije skupine. Studenti orijentirani na izbjegavanje procjenjuju da posjeduju niže sposobnosti učenja, da se manje zalažu i pripisuju nižu vrijednost studiranju u odnosu na druge dvije skupine, a također procjenjuju da manje koriste strategije u odnosu na druge dvije skupine.

samoregulirano čitanje; ciljna orijentacija; strategije čitanja

nije evidentirano

engleski

Self-regulated reading in university students

nije evidentirano

self-regulated reading; goal orientation; reading strategies

nije evidentirano

Podaci o prilogu

72-x.

2004.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XIV. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova

Ćubela Adorić, Vera ; Manenica, Ilija ; Penezić, Zvjezdan

Zadar: Sveučilište u Zadru

Podaci o skupu

XIV. dani psihologije u Zadru

predavanje

26.05.2004-29.05.2004

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija