Tranzicijski problemi teorije obrazovanja: funkcionalna i konfliktna perspektiva (CROSBI ID 81488)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Goja, Jadranka
hrvatski
Tranzicijski problemi teorije obrazovanja: funkcionalna i konfliktna perspektiva
Tranzicijske promjene ne obasižu samo promjene u strukturi društva već i u njegovoj teoriji. Time problemi vezani uz novu društvenu teoriju aktualiziraju i probleme povezane sa stanjem društvenih znanosti. Ta je problematika najeksplicitnija i najrazvidnija na primjeru teorije obrazovanja. Autorica u razmatranju tranzicijskih problema teorije obrazovanja pozornost posvećuje funkcionalističkom i konfliktnom pristupu (teoriji), nastojeći pružiti odgovor na pitanje njihove perspektive. Ističući da je funkcionalistički pristup obrazovanju usmjeren na proučavanje uloge i prinosa obrazovanja u održavanju društvenoga sustava, pri čemu pretpostavlja spontani sociokulturni razvoj društva i obrazovanja prema meritokratskim načelima, a da su protagonisti konfliktnih teorija usmjereni na proučavanje uzroka, mehanizama i načina promjena društva i obrazovanja temeljem vrijednosno oprečnog stava, posebno se pozabavila s naravi i socijalnim nositeljima vrijednosti zastupljenih u obrazovanju.
društvena teorija ; sociologija obrazovanja ; sociološki pristupi.
nije evidentirano
engleski
Transitional Problems of the Theory of Education: Functional and Conflicting Perspective
nije evidentirano
theory of society ; sociology of education ; sociological approaches
nije evidentirano