Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odgoj, obrazovanje, socijalna integracija osoba oštećena sluha u Poliklinici SUVAG (CROSBI ID 502202)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Paškvalin, Marija Odgoj, obrazovanje, socijalna integracija osoba oštećena sluha u Poliklinici SUVAG // Međunarodna znanstveno-stručna konferencija: Verbotonalna metoda. Socijalna adaptacija i intergracija djece oštećena sluha: zbornik sažetaka / . (ur.). Moskva, 2003. str. 10-x

Podaci o odgovornosti

Paškvalin, Marija

ruski

Odgoj, obrazovanje, socijalna integracija osoba oštećena sluha u Poliklinici SUVAG

Odgojno obrazovna, socijalna i profesionalna integracija slušno oštećenih osoba provodi se u Poliklinici SUVAG od njenog osnutka, tj. unatrag 40 godina. Podaci istraživanja Poliklinike SUVAG pokazuju da 88% djece ili osoba rehabilitiranih po verbotonalnoj metodi nastavlja školovanje u redovnim uvjetima, svega 12% nastavlja školovanje u posebnim odgojno obrazovnim ustanovama, 11% nastavlja studije a 4% ne nastavlja školovanje što je prisutno i kod zdrave populacije. Uspješnost integracije ogleda se i u školskom uspjehu. Naša praćenja pokazuju podatak da slušno oštećena djeca rehabilitirana po verbotonalnoj metodi u redovnoj osnovnoj školi postižu bolji šolski uspjeh od vršnjaka koji žive u domovima (iz obiteljskih ili drugih razloga), a nemaju organskih ili senzoričkih oštećenja i polaznici su iste škole. Dobar školski uspjeh slušno oštećenih u redovnim školama može se tumačiti i kontinuiranom suradnjom Poliklinike SUVAG s redovnim školama u koje su naši učenici uključeni te organiziranim produženim stručnim tretmanom koji podrazumijeva posebnu pomoć u učenju i nastavak rehabilitacije slušanja i govora sve dotle dok postoji potreba za ovim oblicima rada. Uloga obitelji (vlastite ili druge) je velika za pripremanje slušno oštećenog djeteta za život u čujućoj sredini. To je prva socijalizacija i integracija. Živeći u obitelji dijete od djetinjstva stiče znance i prijatelje s kojima će se družiti i kasnije kad odraste, kad se zaposli, kad osnuje svoju vlastitu obitelj. Tako se osamostaljuje, ali i veže za svoju sredinu u kojoj živi, koja ga poznaje i prihvaća. Ličnost je izložena utjecajima različitih sredina, a nesumljivo je velik i utjecaj sredine u kojoj se slušno oštećene osobe školuju i rade nakon završenog profesionalnog osposobljavanja. Međusobni odnosi učenika i radnika na radnom mjestu stvaraju određenu emocionalnu klimu, koja osim na rad utječe i na emocionalne i socijalne komponente ličnosti i uspješnost aktivnosti. Zanimljiva su osobna iskustva i doživljavanje rehabilitacije slušanja i govora samih slušno oštećenih osoba integriranih u čujuću sredinu i u tom smislu razmatranje njihove društvene organiziranosti.

.

nije evidentirano

engleski

.

nije evidentirano

.

nije evidentirano

Podaci o prilogu

10-x.

2003.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Međunarodna znanstveno-stručna konferencija: Verbotonalna metoda. Socijalna adaptacija i intergracija djece oštećena sluha: zbornik sažetaka

.

Moskva:

Podaci o skupu

Međunarodna znanstveno-stručna konferencija: Verbotonalna metoda. Socijalna adaptacija i integracija djece oštećena sluha

predavanje

23.10.2003-25.10.2003

Moskva, Ruska Federacija

Povezanost rada

Kliničke medicinske znanosti