Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 172680

Prvi dio: Uvod u ljudska prava i obrazovanje za ljudska prava


Spajić-Vrkaš, Vedrana
Prvi dio: Uvod u ljudska prava i obrazovanje za ljudska prava // Poučavati prava i slobode: priručnik za učitelje osnovne škole: s vježbama za razrednu nastavu
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Istraživačko-obrazovni centar za ljudska prava i demokratsko građanstvo, 2004. str. 207 (213-220)


Naslov
Prvi dio: Uvod u ljudska prava i obrazovanje za ljudska prava
(Part One: Introduction to human rights and human rights education)

Autori
Spajić-Vrkaš, Vedrana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni

Knjiga
Poučavati prava i slobode: priručnik za učitelje osnovne škole: s vježbama za razrednu nastavu

Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Istraživačko-obrazovni centar za ljudska prava i demokratsko građanstvo

Grad
Zagreb

Godina
2004

Raspon stranica
207 (213-220)

ISBN
953-175-205-2

Ključne riječi
Ljudska prava, pravo na obrazovanje, obrazovanje za ljudska prava
(Human rights, right to education, human rights education)

Sažetak
Rad čini prvi, teorijski, dio priručnika "Poučavati prava i slobode" namijenjenog učiteljima osnovne škole za rad u području obrazovanja za ljudska prava. Tema je predstavljena u sedam međusobno povezanih poglavlja: Što su ljudska prava (određenje ljudskih prava kao skupa moralnih i pravnih načela te njihovo razgraničenje od drugih prava pojedinca te odnos prava i odgovornosti) ; Teorijski izvori ljudskih prava (od religijskih doktrina, preko teorije prirodnih prava, pozitivizma, marksizma i utilitarizma, do teorija središnjih načela, ljudskog dostojanstva, pravde i jednakost te kulturnog relativizma) ; Međunarodni sustav ljudskih prava (od globalnog, preko regionalnih i nacionalnog, uključujući Hrvatsku, do civilnog društva) ; Bitna obilježja i podjele ljudskih prava (obilježja, generacije, podjele) ; Pravo na obrazovanje i ostvarivanje ljudskih prava ; Obrazovanje za ljudska prava (razvoj međunarodnih smjernica, programi i prakse, odnos obrazovanja za ljudska prava prema drugim srodnim područjima itd.) ; Obrazovanje za ljudska prava u Hrvatskoj (Nacionalni program, doprinos civilnog društva).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
0130532

Autor s matičnim brojem:
Vedrana Spajić-Vrkaš, (101533)