Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 172050

Metafore ideologije i figure teksta: "Moby-Dick" u kontekstu "starih" i "novih" američkih studija


Šesnić, Jelena
Metafore ideologije i figure teksta: "Moby-Dick" u kontekstu "starih" i "novih" američkih studija 2001., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


Naslov
Metafore ideologije i figure teksta: "Moby-Dick" u kontekstu "starih" i "novih" američkih studija
(Metaphors of Ideology and Figures in the Text: _Moby-Dick_ in the Context of the "Old" and the "New" American Studies)

Autori
Šesnić, Jelena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
11.09.

Godina
2001

Stranica
182

Mentor
Bašić, Sonja

Ključne riječi
Herman Melville; Moby-Dick; interpretacija; paradigma; književna povijest; Američki studiji
(Herman Melville; Moby-Dick; interpretation; paradigm; literary history; American studies)

Sažetak
Rad razmatra kako kontekstualizirana čitanja jednoga od kanonskih romana američke književnosti, "Moby-Dick" (1851) Hermana Melvillea, zapravo mogu dati pregled promjena kritičkih paradigmi unutar književnih Američkih studija kao razmjerno mlade discipline ustanovljene početkom 20. st. Prvo poglavlje daje pregled starijih, novokritičkih, mitsko-simobličkih i psihoanalitičkih kritičkih pristupa i čitanja. Drugo poglavlje bavi se promjenom paradigme, od novokritičke do novohistorističke te kako je to utjecalo na reviziju čitanja romana, ali ne i na percepciju njegova statusa. Treće poglavlje usredotočuje se na probleme pisanja književne povijesti, periodizaciju i kanonizaciju kao procese koji zahvaćaju i status "Moby-Dicka". Četvrto poglavlje upućuje kako novija čitanja koriste Melvilleovu biografiju te ekstratekstualne pokazatelje uzete iz povijesnoga konteksta te tako umnožava interpretativni diskurs vezan za roman i subvertira neka uvriježena čitanja. Pokazuje se kako institucionalna dinamika utječe na sadržaj, status i cirkuliranje književnih interpretacija. U petom poglavlju neke se nove kritičke paradigme (novohistoristička, feministička, postkolonijalna, revidirana psihoanalitička) koriste u čitanju nekih vidova romana. Zaključak je kako nova čitanja samo doprinose visokom, kanonskom statusu romana, jednoga od najvažnijih u cjelokupnoj američkoj književnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130714

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Jelena Šesnić, (236460)