Pregled bibliografske jedinice broj: 172050
Metafore ideologije i figure teksta: "Moby-Dick" u kontekstu "starih" i "novih" američkih studija
Metafore ideologije i figure teksta: "Moby-Dick" u kontekstu "starih" i "novih" američkih studija, 2001., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 172050 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metafore ideologije i figure teksta: "Moby-Dick" u kontekstu "starih" i "novih" američkih studija
(Metaphors of Ideology and Figures in the Text: _Moby-Dick_ in the Context of the "Old" and the "New" American Studies)
Autori
Šesnić, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
11.09
Godina
2001
Stranica
182
Mentor
Bašić, Sonja
Ključne riječi
Herman Melville; Moby-Dick; interpretacija; paradigma; književna povijest; Američki studiji
(Herman Melville; Moby-Dick; interpretation; paradigm; literary history; American studies)
Sažetak
Rad razmatra kako kontekstualizirana čitanja jednoga od kanonskih romana američke književnosti, "Moby-Dick" (1851) Hermana Melvillea, zapravo mogu dati pregled promjena kritičkih paradigmi unutar književnih Američkih studija kao razmjerno mlade discipline ustanovljene početkom 20. st. Prvo poglavlje daje pregled starijih, novokritičkih, mitsko-simobličkih i psihoanalitičkih kritičkih pristupa i čitanja. Drugo poglavlje bavi se promjenom paradigme, od novokritičke do novohistorističke te kako je to utjecalo na reviziju čitanja romana, ali ne i na percepciju njegova statusa. Treće poglavlje usredotočuje se na probleme pisanja književne povijesti, periodizaciju i kanonizaciju kao procese koji zahvaćaju i status "Moby-Dicka". Četvrto poglavlje upućuje kako novija čitanja koriste Melvilleovu biografiju te ekstratekstualne pokazatelje uzete iz povijesnoga konteksta te tako umnožava interpretativni diskurs vezan za roman i subvertira neka uvriježena čitanja. Pokazuje se kako institucionalna dinamika utječe na sadržaj, status i cirkuliranje književnih interpretacija. U petom poglavlju neke se nove kritičke paradigme (novohistoristička, feministička, postkolonijalna, revidirana psihoanalitička) koriste u čitanju nekih vidova romana. Zaključak je kako nova čitanja samo doprinose visokom, kanonskom statusu romana, jednoga od najvažnijih u cjelokupnoj američkoj književnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija