Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Metafore ideologije i figure teksta: "Moby-Dick" u kontekstu "starih" i "novih" američkih studija (CROSBI ID 339836)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Šesnić, Jelena Metafore ideologije i figure teksta: "Moby-Dick" u kontekstu "starih" i "novih" američkih studija / Bašić, Sonja (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2001

Podaci o odgovornosti

Šesnić, Jelena

Bašić, Sonja

hrvatski

Metafore ideologije i figure teksta: "Moby-Dick" u kontekstu "starih" i "novih" američkih studija

Rad razmatra kako kontekstualizirana čitanja jednoga od kanonskih romana američke književnosti, "Moby-Dick" (1851) Hermana Melvillea, zapravo mogu dati pregled promjena kritičkih paradigmi unutar književnih Američkih studija kao razmjerno mlade discipline ustanovljene početkom 20. st. Prvo poglavlje daje pregled starijih, novokritičkih, mitsko-simobličkih i psihoanalitičkih kritičkih pristupa i čitanja. Drugo poglavlje bavi se promjenom paradigme, od novokritičke do novohistorističke te kako je to utjecalo na reviziju čitanja romana, ali ne i na percepciju njegova statusa. Treće poglavlje usredotočuje se na probleme pisanja književne povijesti, periodizaciju i kanonizaciju kao procese koji zahvaćaju i status "Moby-Dicka". Četvrto poglavlje upućuje kako novija čitanja koriste Melvilleovu biografiju te ekstratekstualne pokazatelje uzete iz povijesnoga konteksta te tako umnožava interpretativni diskurs vezan za roman i subvertira neka uvriježena čitanja. Pokazuje se kako institucionalna dinamika utječe na sadržaj, status i cirkuliranje književnih interpretacija. U petom poglavlju neke se nove kritičke paradigme (novohistoristička, feministička, postkolonijalna, revidirana psihoanalitička) koriste u čitanju nekih vidova romana. Zaključak je kako nova čitanja samo doprinose visokom, kanonskom statusu romana, jednoga od najvažnijih u cjelokupnoj američkoj književnosti.

Herman Melville; Moby-Dick; interpretacija; paradigma; književna povijest; Američki studiji

nije evidentirano

engleski

Metaphors of Ideology and Figures in the Text: _Moby-Dick_ in the Context of the "Old" and the "New" American Studies

nije evidentirano

Herman Melville; Moby-Dick; interpretation; paradigm; literary history; American studies

nije evidentirano

Podaci o izdanju

182

11.09.2001.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija