Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 172050

Metafore ideologije i figure teksta: "Moby-Dick" u kontekstu "starih" i "novih" američkih studija


Šesnić, Jelena
Metafore ideologije i figure teksta: "Moby-Dick" u kontekstu "starih" i "novih" američkih studija, 2001., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 172050 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Metafore ideologije i figure teksta: "Moby-Dick" u kontekstu "starih" i "novih" američkih studija
(Metaphors of Ideology and Figures in the Text: _Moby-Dick_ in the Context of the "Old" and the "New" American Studies)

Autori
Šesnić, Jelena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
11.09

Godina
2001

Stranica
182

Mentor
Bašić, Sonja

Ključne riječi
Herman Melville; Moby-Dick; interpretacija; paradigma; književna povijest; Američki studiji
(Herman Melville; Moby-Dick; interpretation; paradigm; literary history; American studies)

Sažetak
Rad razmatra kako kontekstualizirana čitanja jednoga od kanonskih romana američke književnosti, "Moby-Dick" (1851) Hermana Melvillea, zapravo mogu dati pregled promjena kritičkih paradigmi unutar književnih Američkih studija kao razmjerno mlade discipline ustanovljene početkom 20. st. Prvo poglavlje daje pregled starijih, novokritičkih, mitsko-simobličkih i psihoanalitičkih kritičkih pristupa i čitanja. Drugo poglavlje bavi se promjenom paradigme, od novokritičke do novohistorističke te kako je to utjecalo na reviziju čitanja romana, ali ne i na percepciju njegova statusa. Treće poglavlje usredotočuje se na probleme pisanja književne povijesti, periodizaciju i kanonizaciju kao procese koji zahvaćaju i status "Moby-Dicka". Četvrto poglavlje upućuje kako novija čitanja koriste Melvilleovu biografiju te ekstratekstualne pokazatelje uzete iz povijesnoga konteksta te tako umnožava interpretativni diskurs vezan za roman i subvertira neka uvriježena čitanja. Pokazuje se kako institucionalna dinamika utječe na sadržaj, status i cirkuliranje književnih interpretacija. U petom poglavlju neke se nove kritičke paradigme (novohistoristička, feministička, postkolonijalna, revidirana psihoanalitička) koriste u čitanju nekih vidova romana. Zaključak je kako nova čitanja samo doprinose visokom, kanonskom statusu romana, jednoga od najvažnijih u cjelokupnoj američkoj književnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130714

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Sonja Bašić (mentor)

Avatar Url Jelena Šesnić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šesnić, Jelena
Metafore ideologije i figure teksta: "Moby-Dick" u kontekstu "starih" i "novih" američkih studija, 2001., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Šesnić, J. (2001) 'Metafore ideologije i figure teksta: "Moby-Dick" u kontekstu "starih" i "novih" američkih studija', magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}esni\'{c}, Jelena}, year = {2001}, pages = {182}, keywords = {Herman Melville, Moby-Dick, interpretacija, paradigma, knji\v{z}evna povijest, Ameri\v{c}ki studiji}, title = {Metafore ideologije i figure teksta: "Moby-Dick" u kontekstu "starih" i "novih" ameri\v{c}kih studija}, keyword = {Herman Melville, Moby-Dick, interpretacija, paradigma, knji\v{z}evna povijest, Ameri\v{c}ki studiji}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}esni\'{c}, Jelena}, year = {2001}, pages = {182}, keywords = {Herman Melville, Moby-Dick, interpretation, paradigm, literary history, American studies}, title = {Metaphors of Ideology and Figures in the Text: \_Moby-Dick\_ in the Context of the "Old" and the "New" American Studies}, keyword = {Herman Melville, Moby-Dick, interpretation, paradigm, literary history, American studies}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font