Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Usporedba analitičkih i simulacijskih modela za analizu funkcioniranja semaforiziranih raskrižja (CROSBI ID 339698)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Breški, Deana Usporedba analitičkih i simulacijskih modela za analizu funkcioniranja semaforiziranih raskrižja / Lozić, Ivo (mentor); Split, . 2004

Podaci o odgovornosti

Breški, Deana

Lozić, Ivo

hrvatski

Usporedba analitičkih i simulacijskih modela za analizu funkcioniranja semaforiziranih raskrižja

U ovom radu su uspoređeni analitički i simulacijski modeli za određivanje mjera učinkovitosti semaforiziranih raskrižja. U prvom dijelu rada iznesene su teoretske osnove makroskopskih modela prometnog toka na kojima se temelje analitički modeli, te mikroskopski pristup koji se zasniva na relacijama iz teorije slijeda vozila i koji se uglavnom primjenjuje kod simulacijskih modela. Zatim je prikazan osnovni koncept modeliranja toka na semaforiziranim raskrižjima s posebnim naglaskom na način modeliranja zakašnjenja i duljine repa kao osnovnih mjera učinkovitosti koje definiraju razinu usluge ovih raskrižja. Iznesen je kratki prikaz klasifikacije simulacijskih modela kao i način generiranja i primjene slučajnih varijabli koje se koriste u stohastičkim simulacijskim modelima. Za usporedbu izlaznih rezultata procjene zakašnjenja i duljine repa, kao primjer analitičkog modela ukratko je opisan i korišten HCM 2000 koji se u svijetu i u Hrvatskoj najviše koristi, dok je za primjer simulacijskog modela izabran CORSIM, također jedan od najčešće korištenih modela na području simulacije prometa. Budući su oba modela razvijena u Sjedinjenim Američkim Državama, da bi se utvrdila njihova primjenjivost u ovdašnjim prevladavajućim uvjetima izvršeno je testiranje i usporedba rezultata ovih modela na konkretnim uzorcima snimljenim na raskrižjima u Splitu i Mostaru. Također je izvršena analiza osjetljivosti modela CORSIM u odnosu na neke od ulaznih parametara kao što su: vrijeme trajanja simulacije, odnos toka i kapaciteta, zasićeno vrijeme slijeda, duljina privoza i brzina slobodnog toka s ciljem utvrđivanja potrebe za kalibracijom ovih parametara. Svi dobiveni i uspoređeni rezultati ukazuju na njihovu primjenjivost u ovdašnjim uvjetima odvijanja toka i konzistentnost za nesaturirane uvjete. Koji će se model koristiti ovisi o konkretnom problemu koji se analizira.

semaforizirana raskrižja; analitički modeli; simulacijski modeli; HCM 2000; CORSIM

nije evidentirano

engleski

A Comparison of Analitycal and Simulation Models for Operational Analysis of Signalized Intersections

nije evidentirano

signalized intersections; analytical models; simulation models; HCM 2000; CORSIM

nije evidentirano

Podaci o izdanju

122

27.10.2004.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Split

Povezanost rada

Građevinarstvo