Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obilježja pakiranja politike u izbornoj kampanji HDZ-a i SDP-a 2003.godine (CROSBI ID 739705)

Prilog sa skupa u časopisu | izvorni znanstveni rad

Lalić, Dražen Obilježja pakiranja politike u izbornoj kampanji HDZ-a i SDP-a 2003.godine // Politička misao : Croatian political science review. 2004. str. 55-73-x

Podaci o odgovornosti

Lalić, Dražen

hrvatski

Obilježja pakiranja politike u izbornoj kampanji HDZ-a i SDP-a 2003.godine

Pakiranje politike je posljednjih godina istaknuta tema u znanstvenoj i stručnoj raspravi o političkom komuniciranju. Autor iznosi teorijska određenja i shvaćanja toga fenomena, te razmatra njegova osnovna obilježja i učinke. Polazeći od toga teorijskoga koncepta on analizira prisutnost pakiranja politike u izbornoj kampanji HDZ-a i SDP-a kao dvije najveće stranke u Hrvatskoj 2003. To čini kroz ispitivanje prisutnosti šest načina pakiranja politike u kampanji: korištenje televizije, suradnju stranaka sa spin-doktorima i medijskim konzultantima, medijsko prezentiranje kontakata političara sa slavnim osobama, konstruiranje i promicanje imidža političkih vođa, odnos prema društvenim pitanjima i problemima te napade na suparnike. U tom ispitivanju se koristi rezultatima analize sadržaja uzorka televizijskih spotova stranaka korištenih u kampanji 2003. i ankete provedene uoči tih izbora na reprezentativnom uzorku punoljetnih građana Hrvatske. Pokazalo se kako su u toj izbornoj kampanji vodeće stranke u Hrvatskoj nastojale dobiti potporu birača putem pakiranja politike, što je posebno jasno došlo do izražaja u intenzivnom korištenju televizije i promicanju imidža predsjednika tih stranaka. Taj i druge načine pakiranja politike pobjednička stranka na izborima HDZ je vještije koristio od svoga najvećega konkurenta SDP-a. Autor upozorava kako je uočljiva prisutnost pakiranja politike smanjila kvalitetu političkog diskursa u izbornoj kampanji. Stoga je ta kampanja djelomice izgubila svoju osnovnu funkciju da bude argumentirana i javna rasprava o ključnim pitanjima i problemima društvenog razvoja.

Pakiranje politike; izborna kampanja; političko oglašivanje; televizijski spotovi; HDZ; SDP; Hrvatska

nije evidentirano

engleski

Features of packaging politics in the electoral campaigns of HDZ and SDP in 2003

nije evidentirano

Packaging politics; electoral campaign; political advertising; TV spots; HDZ; SDP; Croatia

nije evidentirano

Podaci o prilogu

55-73-x.

2004.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Politička misao : Croatian political science review

0032-3241

Podaci o skupu

Nepoznat skup

ostalo

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Povezane osobe




Politologija