Obilježja pakiranja politike u izbornoj kampanji HDZ-a i SDP-a 2003.godine (CROSBI ID 739705)
Prilog sa skupa u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Lalić, Dražen
hrvatski
Obilježja pakiranja politike u izbornoj kampanji HDZ-a i SDP-a 2003.godine
Pakiranje politike je posljednjih godina istaknuta tema u znanstvenoj i stručnoj raspravi o političkom komuniciranju. Autor iznosi teorijska određenja i shvaćanja toga fenomena, te razmatra njegova osnovna obilježja i učinke. Polazeći od toga teorijskoga koncepta on analizira prisutnost pakiranja politike u izbornoj kampanji HDZ-a i SDP-a kao dvije najveće stranke u Hrvatskoj 2003. To čini kroz ispitivanje prisutnosti šest načina pakiranja politike u kampanji: korištenje televizije, suradnju stranaka sa spin-doktorima i medijskim konzultantima, medijsko prezentiranje kontakata političara sa slavnim osobama, konstruiranje i promicanje imidža političkih vođa, odnos prema društvenim pitanjima i problemima te napade na suparnike. U tom ispitivanju se koristi rezultatima analize sadržaja uzorka televizijskih spotova stranaka korištenih u kampanji 2003. i ankete provedene uoči tih izbora na reprezentativnom uzorku punoljetnih građana Hrvatske. Pokazalo se kako su u toj izbornoj kampanji vodeće stranke u Hrvatskoj nastojale dobiti potporu birača putem pakiranja politike, što je posebno jasno došlo do izražaja u intenzivnom korištenju televizije i promicanju imidža predsjednika tih stranaka. Taj i druge načine pakiranja politike pobjednička stranka na izborima HDZ je vještije koristio od svoga najvećega konkurenta SDP-a. Autor upozorava kako je uočljiva prisutnost pakiranja politike smanjila kvalitetu političkog diskursa u izbornoj kampanji. Stoga je ta kampanja djelomice izgubila svoju osnovnu funkciju da bude argumentirana i javna rasprava o ključnim pitanjima i problemima društvenog razvoja.
Pakiranje politike; izborna kampanja; političko oglašivanje; televizijski spotovi; HDZ; SDP; Hrvatska
nije evidentirano
engleski
Features of packaging politics in the electoral campaigns of HDZ and SDP in 2003
nije evidentirano
Packaging politics; electoral campaign; political advertising; TV spots; HDZ; SDP; Croatia
nije evidentirano
Podaci o prilogu
55-73-x.
2004.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Politička misao : Croatian political science review
0032-3241
Podaci o skupu
Nepoznat skup
ostalo
29.02.1904-29.02.2096