Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

TEHNOLOŠKI MODEL ŽELJEZNICE ZA GRADSKI I PRIGRADSKI PRIJEVOZ PUTNIKA (CROSBI ID 339662)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Švaljek, Ivan TEHNOLOŠKI MODEL ŽELJEZNICE ZA GRADSKI I PRIGRADSKI PRIJEVOZ PUTNIKA / Dadić, Ivan ; Brkić, Alojz (mentor); ZAGREB, Fakultet prometnih znanosti, . 2003

Podaci o odgovornosti

Švaljek, Ivan

Dadić, Ivan ; Brkić, Alojz

hrvatski

TEHNOLOŠKI MODEL ŽELJEZNICE ZA GRADSKI I PRIGRADSKI PRIJEVOZ PUTNIKA

Naglo visegodisnje povecavanje broja automobila, neodgovarajuca cestovna infrastruktura le pretjerana svakodnevna uporaba cestovnih molornih vozila za individual™ prijevoz dovela je do ozbiljnih prometnih poteskoca i poremecaja u velikim gradovima. U nas to je posebice izrazeno u Zagrebu, Osijeku, Rijeci i Splitu gdje je navedena problematika svakim danom sve izrazenija te uzrokujc neizbjezne i ncsagledive negativne posljedice. Po svojim urbanim i demograiskim obiljezjima gradovi Zagreb, Osijek, Rijeka i Split su izvoriste naglasene prijevozne potraznje i unutarnje mobilnosti stanovniStva. Zbog toga za navedene gradove i njima pripadajuca prigradska podrucja koja im gravitiraju kvalitetan tskorak u razvoju sustava masovnoga linijskogaputnickog prijevozapostaje gotovo imperativ, azeljeznicaje tadanajprihvatljivije rjesenje. U doktorskoj disertaciji pod naslovom Tehnoloski model zeljeznice za gradski i prigradski prijevoz putnlka obradena je sva kompleksnost javnoga gradskog prometa i to na temelju obavljenoga trogodisnjeg istrazivanja, a izrazeno je optimalnim matematickim modelom. Ponudenim modelom za upravljanje prometnim procesom slvaraju se uvjeti za uspostavljanje optimalne organizacije rada prijevoznih sredstava s mogucnoscu kontlnuiranoga pracenja prijevoznoga procesa i upravljanja njime, sto ce rezultirati racionalnim iskoristavanjern zeljeznickih putnickih vozila iskazanim povecavanjem produktivnosti njihova rada ; kvalitetnim i ekonomicnim odrzavanjem zcljeznickih putnickih vozila iskazanim smanjivanjem postotka neispravnih vozila ; povecavanjem pouzdanosti vozila u prometu i smanjivanjem troskova njihova odrzavanja ; racionalnim iskoristavanjem encrgije za vucu vlakova optimalizacijom njezina utroska pomocu dinamickoga algoritma kretanja vlaka te racionalnim iskoristavanjem radne snage iskazanim povecavanjem efektivnih radnih sati i smanjivanjem gubitaka radnoga vremena. Dosadasnjim istrazivanjima i izucavanjima razmatrano je nekoliko varijanata (koridora) izgradnjc zeljeznickih pruga 1 luneia kroz Medvednicu na lokacijama Vrapce, Sestinski Dol, Gracani i Laz. Buduci da je Jstocni dio Hrvatskog Zagorja promelno izofiran, predlaze se kao optimalna i najjeftinija, odnosno prioritetna varijanta Zagreb (Sesvetc) - tunel Laz - Marija Bistrica - Zlatar Bistrica. Dakako izgradnja navedene prometnice s kratkim tunclom Laz ne iskljucuje buducu mogucnost i potrebu izgradnje sredisnjeg tunela Gracani mjesovitog promela (zeljeznicki i cestovni s dvije cijevi) na lokaciji Gracani. izgradnjom navedene gradske zeljeznicke pruge ostvarila bi se najkraca i vrlo kvalitetna zeljeznicka mreza Zagorja sa Zagrebom, odnosno s nasim najvecim nacionalnim svetistem Majke Bozje Bistricke, Zasljemenska zeljeznicka pruga Zagreb - Tunel Gracani - Stubicke Toplice - Donja Stubica - Zabok prcdstavljala bi prvi frekvencijski zeljeznicki prsten oko Zagreba i uklopila bi se u prvu zonu tarifiiog sustava Zagreba. Izgradnjom pruge Sesvete - Tunel Laz - Marija Bistrica - Zlatar Bistrica dobio bi se drug! zeljeznicki prsten oko Grada Zagreba i predstavljao bidrugu tarifhu zonu. jednako tako kao buduce pruge Zagreb - Velika Mlaka-Pleso - Velika Gorica i Podsused - Samobor. Osnovni princip kod utvrdivanja novog tarifnog sustava treba biti placanje usluge srazmjerno duljini putovanja, sto danas nije slucaj. Osim toga potrebno je sniziti cijenu HZ mjesecnih prctplatnih karata za 25-30 %, dime bi se stirnuliralo njihovo koristenje, a to je cilj svih modernih sustava. Predlozenim snizenjem poboljsao bi se odnos unutartarifa i povecala prodaja ovih vrsta karata, sto ce omogu&pound ; iti vecu konkurenciju spram cestovnih prijevoznika i stvoriti podlogu za konstrukciju kombiniranih tarifnih sustava u razmatranim gradovima ove doktorskc disertacijc. Opisana su temeljna rjesenja koja zahtijevaju razradu i rjesavanje brojnih pretpostavki za uspjesnu realizaciju projekata gradskog prijevoza, kako u tehnickoj, tako i u pravnoj regulativi, organizaciji i ostalom. Da bi se sve te pretpostavke mogle ostvariti potrebno je konacno imenovati strateskoga nositclja gradskoga i prigradskog prijevoza pod uvjetom da vlasnici (zeljeznica - tramvaj, drzava - grad) pred sobom vide jedan cilj i donesu jedinstvenu odluku koja bi zadovoljavala gradane gradova Zagreba, Osijeka, Rijeke, Splita, njima susjednih zupanija i gradane Republike Hrvatske u cjelini.

željeznica gradski i prigradski prijevoz

nije evidentirano

engleski

TEHNOLOŠKI MODEL ŽELJEZNICE ZA GRADSKI I PRIGRADSKI PRIJEVOZ PUTNIKA

nije evidentirano

željeznica gradski i prigradski prijevoz

nije evidentirano

Podaci o izdanju

311

09.09.2003.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

ZAGREB

Povezanost rada




Tehnologija prometa i transport