Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Srednjoškolci i kultura demokracije (CROSBI ID 109090)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Domović, Vlatka ; Godler, Zlata ; Previšić Vlatko Srednjoškolci i kultura demokracije // Pedagogijska istraživanja, 1. (2004), 1.; 67-88-x

Podaci o odgovornosti

Domović, Vlatka ; Godler, Zlata ; Previšić Vlatko

hrvatski

Srednjoškolci i kultura demokracije

U ovom su radu analizirani stavovi srednjoškolaca prema selektiranim demokratskim vrijednostima, odnos između shvaćanja i sociodemgrafskih obilježja učenika srednjih škola te usporedna gledišta učenika, njihovih roditelja i profesora. Korišteni su podaci prikupljeni 1993. i 1998. godine u sklopu projekata "Genealogija i transfer modela interkulturalizma" i "Školski kurikulum i obilježja hrvatske nacionalne kulture". Analiza rezultata pokazala je da je 1998. godine došlo do znatnih promjena u stavovima srednjoškolaca prema demokratskim vrijednostima u odnosu prema prijašnjem istraživanju. Promjene se očituju u statistički značajno manjem stupnju prihvaćanja vrijednosti, i to prema sedamnaest, od ponuđenih devetnaest vrijednosti. Nadalje, u oba je istraživanja utvrđeno da varijable socioobrazovnog statusa znatno distingviraju ispitanike s obzirom na njihove stavove. Učenici s boljim uspjehom u školi, polaznici gimnazija i oni s višim obrazovnim aspiracijama i podrijetlom imaju pozitivniji odnos prema demokratskim vrijednostima. velike su razlike uvrđene s obzirom na stupanj prihvaćanja vrijednosti između učenika, roditelja i profesora. Općenito, najveće slaganje sa svim ponuđenim vrijednostima iskazuju profesori, a najmanje učenici.

demokracija; demokratske vrijednosti; pluralno društvo; ljudska prava; odgoj za demokraciju; odgoj za razvoj

nije evidentirano

engleski

HIGH SCHOOL STUDENTS AND DEMOCRATIC CULTURE

nije evidentirano

democracy; democratic values; pluralistic society; human rights; education for democracy; education for development

nije evidentirano

Podaci o izdanju

1. (1.)

2004.

67-88-x

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

Pedagogija