Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 168563

Srednjoškolci i kultura demokracije


Domović, Vlatka; Godler, Zlata; Previšić Vlatko
Srednjoškolci i kultura demokracije // Pedagogijska istraživanja, 1. (2004), 1.; 67-88 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 168563 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Srednjoškolci i kultura demokracije
(HIGH SCHOOL STUDENTS AND DEMOCRATIC CULTURE)

Autori
Domović, Vlatka ; Godler, Zlata ; Previšić Vlatko

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 1. (2004), 1.; 67-88

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
demokracija; demokratske vrijednosti; pluralno društvo; ljudska prava; odgoj za demokraciju; odgoj za razvoj
(democracy; democratic values; pluralistic society; human rights; education for democracy; education for development)

Sažetak
U ovom su radu analizirani stavovi srednjoškolaca prema selektiranim demokratskim vrijednostima, odnos između shvaćanja i sociodemgrafskih obilježja učenika srednjih škola te usporedna gledišta učenika, njihovih roditelja i profesora. Korišteni su podaci prikupljeni 1993. i 1998. godine u sklopu projekata "Genealogija i transfer modela interkulturalizma" i "Školski kurikulum i obilježja hrvatske nacionalne kulture". Analiza rezultata pokazala je da je 1998. godine došlo do znatnih promjena u stavovima srednjoškolaca prema demokratskim vrijednostima u odnosu prema prijašnjem istraživanju. Promjene se očituju u statistički značajno manjem stupnju prihvaćanja vrijednosti, i to prema sedamnaest, od ponuđenih devetnaest vrijednosti. Nadalje, u oba je istraživanja utvrđeno da varijable socioobrazovnog statusa znatno distingviraju ispitanike s obzirom na njihove stavove. Učenici s boljim uspjehom u školi, polaznici gimnazija i oni s višim obrazovnim aspiracijama i podrijetlom imaju pozitivniji odnos prema demokratskim vrijednostima. velike su razlike uvrđene s obzirom na stupanj prihvaćanja vrijednosti između učenika, roditelja i profesora. Općenito, najveće slaganje sa svim ponuđenim vrijednostima iskazuju profesori, a najmanje učenici.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130489

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vlatka Domović (autor)

Avatar Url Zlata Godler (autor)

Avatar Url Vlatko Previšić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Domović, Vlatka; Godler, Zlata; Previšić Vlatko
Srednjoškolci i kultura demokracije // Pedagogijska istraživanja, 1. (2004), 1.; 67-88 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Domović, V., Godler, Z. & Previšić Vlatko (2004) Srednjoškolci i kultura demokracije. Pedagogijska istraživanja, 1. (1.), 67-88.
@article{article, year = {2004}, pages = {67-88}, keywords = {demokracija, demokratske vrijednosti, pluralno dru\v{s}tvo, ljudska prava, odgoj za demokraciju, odgoj za razvoj}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {1.}, number = {1.}, issn = {1334-7888}, title = {Srednjo\v{s}kolci i kultura demokracije}, keyword = {demokracija, demokratske vrijednosti, pluralno dru\v{s}tvo, ljudska prava, odgoj za demokraciju, odgoj za razvoj} }
@article{article, year = {2004}, pages = {67-88}, keywords = {democracy, democratic values, pluralistic society, human rights, education for democracy, education for development}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {1.}, number = {1.}, issn = {1334-7888}, title = {HIGH SCHOOL STUDENTS AND DEMOCRATIC CULTURE}, keyword = {democracy, democratic values, pluralistic society, human rights, education for democracy, education for development} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Social Sciences Index
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font