Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Slika o stranom i vlastitom u udžbenicima njemačkog jezika. Analiza ciljne i polazne kulture i civilizacije u hrvatskim udžbenicima njemačkog jezika za osnovne škole od 1950. do 2000. (CROSBI ID 339546)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Petravić, Ana Slika o stranom i vlastitom u udžbenicima njemačkog jezika. Analiza ciljne i polazne kulture i civilizacije u hrvatskim udžbenicima njemačkog jezika za osnovne škole od 1950. do 2000. / Häusler, Maja (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2004

Podaci o odgovornosti

Petravić, Ana

Häusler, Maja

hrvatski

Slika o stranom i vlastitom u udžbenicima njemačkog jezika. Analiza ciljne i polazne kulture i civilizacije u hrvatskim udžbenicima njemačkog jezika za osnovne škole od 1950. do 2000.

Ovim su radom iz dijakronijske perspektive istražene slike stranoga (kulture i civilizacije jezika cilja) i slike vlastitoga (kulture i civilizacije jezika cilja) u hrvatskim udžbenicima njemačkog jezika za osnovne škole u razdoblju od 1950. - 2000. Na osnovu rezultata kvantitativne i kvalitativne analize sadržaja pet generacija udžbenika proizlazi da svaka generacija udžbenika na specifičan način strukturira i sliku stranog i sliku vlastitoga. No istovremeno su utvrđene određene konstante te izrazite suprotnosti između starijih (50-te i 60-te godine) i novijih generacija udžbenika (od 70-tih nadalje. Glede utvrđenih konstanti može se govoriti o ustaljenim predodžbama o zemljama njemačkog govornog područja te o beziznimno pozitivnoj slici vlastitoga. Osnovne suprotnosti između dviju skupina udžbeničkih generacija očituju se u premještanju težišta lokalizacije sadržaja iz svakodnevnog života u zemlje jezika cilja te u vrlo oskudnoj zastupljenosti i obrađenih aspekata kulture korisnika udžbenika od 70-tih godina nadalje. Utvrđeni trendovi u značajnoj mjeri korespondiraju s odredbama i sagledavanjem poučavanja kulture i civilizacije u nastavnim programima i u literaturi iz područja glotodidaktike i metodika nastave stranih jezika u razdobljima nastanka analiziranih generacija udžbenika.

slika stranoga; slika vlastitoga; ciljna kultura i civilizacija; polazna kultura i civilizacija; udžbenici njemačkog jezika; analiza sadržaja; nastava stranih jezika; osnovna škola; poučavanje kulture i civilizacije

nije evidentirano

engleski

Images of the foreign and native culture in German language textbooks. Analysis of the target and source culture in Croatian textbooks for German language teaching in primary school from 1950 to 2000

nije evidentirano

images of the foreign and the native culture; target culture; source culture; German textbooks; content analysis; foreign language teaching; primary school; teaching culture and civilization

nije evidentirano

Podaci o izdanju

374

13.07.2004.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija