Uloga inženjera u suvremenim gospodarstvima (CROSBI ID 500820)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Kniewald, Zlatko
hrvatski
Uloga inženjera u suvremenim gospodarstvima
Intenzivan razvoj tehnologije te globalizacija tržišta otvaraju granice tehnološki razvijenih zemalja ne samo za izvoz njihovih proizvoda već i za izvoz novih tehnologija. Razlozi tome su najčešće jeftinija radna snaga, sirovine u mjestu prerade, manji zahtjevi vezani uz zaštitu okoliša, a često puta i nedorečena pravna regulativa po pitanju zaštite intelektualnog vlasništva. Sve ovo su razlozi da u zemljama u razvoju u koje se danas mogu ubrojiti i zemlje u tranziciji dolazi do socijalnih problema koji se umjesto otvaranja novih radnih mjesta očituju zatvaranjem tehnološki zastarjelih i nerentabilnih proizvodnji. I upravo u trenutku u kojem se Hrvatska nalazi danas, opterećena međunarodnim dugom suočeni smo s činjenicom da nam obrazovanje inženjera znatno zaostaje za stvarnim potrebama tehnološkog stanja devedesetih godina prošlog stoljeća, a kamoli potreba koje predstoje pred danas diplomiranim inženjerima u narednih četrdeset godina. Dovoljno je istaknuti da to nije samo problem u Hrvatskoj i zemljama u tranziciji, već je sve znatnije nazočan i u pojedinim zemljama EU. SME&T (Science, Mathematics, Engineering & Technology) školovanje proces je, koji pretpostavlja da se temeljna znanja iz znanosti i matematike steknu u obrazovnom sustavu prije dolaska na fakultet i ona trebaju biti dovoljna i onima koji nastavljaju E&T obrazovanje kao i onima čije školovanje završava bez daljnjeg studija ili se usmjeravaju na druge struke. Završetak studija i stjecanje diplome inženjera mora studentima pružiti cjelokupno temeljno znanje struke bez obzira da li nastavlja znanstveno usavršavanje ili ne. Problem pred kojim se nalazimo je visoka cijena koja uključuje ne samo usklašivanje programa studija, već i postupno permanentno doškolovanje nastavnog osoblja kako u osnovnim i srednjim školama tako i na fakultetima. Taj proces mora početi brzo, neće biti bezbolan, ima svoju cijenu i ne smije se temeljiti samo na promijenjenom broju sati i administrativnom udovoljavanju nekim okvirima ili šablonama. Reforma sveučilišta u Hrvatskoj, kao i želje za osnivanjem novih temelje se na kojem broju studenata? Ovo pitanje postavljam jer je činjenica da na temelju ovogodišnjeg ukupnog nataliteta ne možemo popuniti buduće kapacitete planiranih Sveučilišta u Hrvatskoj?
obrazovanje inženjera; zapošljavanje inženjera
nije evidentirano
engleski
Role of engineers in the modern economy
nije evidentirano
engineering education; employment; university curricula
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
Suvremeni pristupi obrazovanju inženjera
pozvano predavanje
27.02.2004-27.02.2004
Zagreb, Hrvatska