Odnos vršnjaka prema djeci s invaliditetom (CROSBI ID 108591)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Leutar, Zdravka
hrvatski
Odnos vršnjaka prema djeci s invaliditetom
Rad se bavi stavovima vršnjaka prema djeci s invaliditetom. U uvodnom dijelu autorica se osvrće na integraciju kao današnju preferiranu opciju za osobe s invaliditetom. Poziva se na neke autore koji su opisivali i ulogu vršnjaka u interakcijskim procesima i istraživanja s tog područja. Nakon toga prelazi se na empirijska istraživanja provedena u dvije osnovne škole u Zagrebu, jedna od njih ima integraciski program za slušno oštećene osobe. Istraživanjaem su obuhvaćena 203 učenika. Sljedeći korak je poziv na druženje s djecom s različitim vrstama invaliditeta u centru "Slava Raškaj". Na druženju u istraživanom uzorku bilo je 40 učeninka: 20 iz redovnih i 20 iz specijalnih škola. Rezultati i jednog i drugog istraživanja govore o površnoj informiranosti djece o djeci s invaliditetom. Oni su čuli da osobe postoje ali nemaju nikakvih iskustava. Kod njih vladaju osjećaji sažaljenja i isključive orijentiranosti na njihov invaliditet. Nakon upriličenog druženja i zajedničkih aktivnosti naglasak se prebacuje na sadržaje druženja a invaliditet je u drugom planu. Djeca iz redovnih i specijalnih škola pozitivno doživljavaju zajedničko druženje.
integracija; invaliditet; djeca iz redovnih i specijalnih škola; druženje u slobodno vrijeme
nije evidentirano
engleski
Peer Group Attitude towards Disabled Children
nije evidentirano
disabled children; attitude peer groups; free time; integration
nije evidentirano