Razvoj mišljenja i kartografske pismenosti u nastavi prirode i društva (CROSBI ID 108486)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Husanović-Pejnović, Dragica
hrvatski
Razvoj mišljenja i kartografske pismenosti u nastavi prirode i društva
Priroda i društvo, kao nastavni predmet u nižim razredima osnovne škole ima istaknutu ulogu u razviju mišljenja, jer učenik spoznaje prostornu stvarsnost koja ga okružuje. Ključno značenje pri stjecanju znanja i sposobnosti iz tog nastavnog predmeta ima ima izbor odgovarajućoh izvora znanja i razvijanje sposobnosti promatranja. Posebno mjesto u razviju mišljenja ima zemljopisna karta koja je svojim sadržajem privlačna i poticajna za analitičko promatranje i upostavljanje misaonih veza između objektivne stvarnosti i topografskih znakova i obratno.. Kartografski znakovi su samo simboli određenih objekata, pojava i procesa na Zemljinoj površini, tek kada se spoje i objasne po zakonima logičkog mišljenja prižaju cjelovitu sliku prostorne stvarnosti. jedino tako učenici mogu pronaći odgovore na brojna pitanja u svezi s izgledom i značenjem prostora, koja obično počinju s upitnim riječima:što (prostorni pojam), gdje (prostorni položaj), koliko (odnoss veličina), zašto (uzrok-geneza), kako (način funkcioniranja), te što ako (problemska situacija).
priroda i društvo; kartografska pismenost; prostorno-logičko mišljenje; sistemsko mišljenje
nije evidentirano
engleski
Developing of the way of thinking and cartography literacy in biology classes
nije evidentirano
nature and society; cartographic literacy; spatial and logical thinking; system approach
nije evidentirano