Bioetička edukacija za komuniciranje s gluhim pacijentima (europski trendovi i prva riječka iskustva) (CROSBI ID 500211)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Sorta-Bilajac, Iva ; Šegota, Ivan ; Brkljačić, Morana ; Herega, Damir
hrvatski
Bioetička edukacija za komuniciranje s gluhim pacijentima (europski trendovi i prva riječka iskustva)
Riječki model bioetičke edukacije, koji je utemeljen početkom '90-ih na Medicinskom fakultetu u Rijeci, značajno je inoviran 2003. edukacijom studenata medicine i sestrinstva za komuniciranje s gluhim pacijentima. Radi se o posebnoj vrsti pacijenata koji se služe znakovnim jezikom, a taj, pak, jezik velikoj većini zdravstvenih djelatnika nije poznat, pa su gluhi ljudi kao pacijenti ne samo zakinuti u nekim svojim pravima nego su uvelike i diskriminirani. U bioetičkom kontekstu ta se diskriminacija može razmatrati i rješavati sa tri ključna aspekta: 1. informed consent ; 2. povjerljivost ; i 3. privatnost. Na tragu tog teorijskog polazišta objašnjavaju se rezultati i prva iskustva u edukaciji za komuniciranje s gluhim pacijentima uz pomoć tzv. "jezika gluhih", . tj. znakovnog jezika, te u vezi s time i europski trendovi u promicanju brige za gluhe i njihov jezik.
bioetika; edukacija; gluhi pacijenti
nije evidentirano
engleski
Bioethical Education for Communication with Deaf Patients (European Trends and the First Experiences of Rijeka)
nije evidentirano
bioethics; education; deaf patients
nije evidentirano
Podaci o prilogu
94-x.
2004.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
3. lošinjski dani bioetike
Jurić, Hrvoje
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo
Podaci o skupu
3. Lošinjski dani bioetike: Bioetika i nova epoha
predavanje
14.06.2004-16.06.2004
Mali Lošinj, Hrvatska